tisdag 17 mars 2009

Det är roligt med paket


Jag har en postorderverksamhet
i vilken jag säljer sånt där ni vet som man ska ha,
och vinsten går till sommarstugan i Ålsten...

Den ska jag sätta mexitegel på
och perspektivfönster
och gillestuga och så...


Så sjöng David Nessle en gång i tiden till ackompanjemang av själve Erik Andersson. Texten anspelade - eller råkade anspela - på Sam J. Lundwall, som ju bodde i Bromma där Ålsten ligger och som sålde sina Delta-böcker via postorder.

Själv har jag också en postorderverksamhet, jag säljer min roman "Antropolis" (varom mer här). När ni väl gjort det som står i denna länk kan ni om ett par dagar få en försändelse i brevlådan enligt ovan, en bild tagen av Farbror Sid för övrigt.

Men romanen då, vad handlar den om? Den handlar om teknik och ande, kärlek och uppror och korpar och enhörningar, allt inom ramen för en framtida statsstat; läs mer här.

Inga kommentarer: