tisdag 17 november 2009

Flytta


Jag funderar på att flytta från Uppsala. Det är nog en bra stad men jag har tappat entusiasmen för den en smula.

Så vart ska jag då? Inget är konkret än men jag har vissa planer. Men jag kan ju fråga er LÄSARE om ni har tips på någon trevlig lya ni råkar disponera, typ hyresrum i någon trevlig stad. Ej Stockholm/Göteborg, dock gärna Norrland.

Jag flyttade till Uppsala 1985 och har gjort mycket kul här, träffat människor, bildat mig, gett ut böcker och vandrat i domkyrkan och sett på glasmålningarna. Sådant finner man inte var som helst. Men nu känns det som om det är dags för ett nytt kapitel. Inget är som sagt konkret än men planeringen har börjat.

Jag är född i Norrland och uppvuxen där så visst drar Norrland. Härnösand, Åsele, kanske Sundsvall, vi får se. Och om ni som läser detta råkar ha något hett tips på boende så maila mig eller skriv det i kommentarsfältet. Jag har lite andra sonderingar igång som koll på hyreslägenheter och sådant, det är ju inte så svårt att få i Norrland, man har inga köer som här i Uppsala. Men alla sätt är bra utom de dåliga och denna sondering, detta blogginlägg är ett av många sätt att kolla runt.

(Bilden visar ett rätt nybyggt palats i England, jag tror Cambridge.)

4 kommentarer:

Björn Lindström sa...

Jag tycker att Östersund verkar vara en trevlig stad.

Anonym sa...

Östersund är en stad i min smak: inte för liten och med kuperad natur, snygga berg att se på. Helt rätt.

/svensson

Anonym sa...

Jisses! Jag vet ett ställe där det finns många trevliga hus till salu - Här i Åsele, så klart!!!

Anonym sa...

Just det - och jag har kollat med allmännyttan i Åsele och de har lägenheter att hyra ut, ingen kö. Så vi får se...

/svensson

Etiketter

A-Z (5) abb (4) abbX (1) ahma (6) aktuellare böcker (56) aktufall (10) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (28) att vara Svensson (235) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (18) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (11) bim (6) bing (287) biografi (16) bloggish (58) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (4) Den musiske matlagaren (14) Dick (8) dune (8) Eld och rörelse (33) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (3) esoterica (115) etni (2) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (3) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (121) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (33) inva (1) ipol (47) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (22) kuro (2) libyen (18) link (31) lite litteratur (97) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) Melinas resa (8) memoarer (9) mena (40) multiversums mytolog (5) natio (61) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (15) oneline (1) ori ett lag (53) poesy (47) politikka (170) pr (46) pred (3) Priest (14) prophecy (19) rymd (2) sanskrit (10) sf man minns (98) small candies (137) Smaragdeburg (5) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (62) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (17) tempel (26) Tolkien (4) topp5 (8) typer (16) USA (17) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)