söndag 1 november 2009

Idag


Nu läser jag Gamla Testamentet. Andra Mosebok, Exodus kallad. Det är kanske andra eller tredje gången i livet jag gör det, den duger att läsa om.

Ljuvliga Bibel, härlig bok: The Greatest Story Ever Told...!

Idag är det söndag. Dimmigt i morse, fuktigt i luften. Dimmu borgir. Tungur knivur.

Höst, höst... låt oss avskaffa hösten. Dvs: man kommer inte från att det blir kallare, att löven vissnar osv - men det är som det är. Bara man inte TALAR OM HÖSTEN är jag nöjd, noterar hösttecken i tid och otid osv. Det är ett så kallat nödvändigt ont. Höst är höst - men über alles vill jag att man glömmer det, tjata inte om det! Lev som vanligt MEN TALA INTE OM HÖSTEN, JAG FÅR FRISPEL!!! GESTALTA NÅGOT POSITIVT ISTÄLLET!

Nämn något bra. Som att tallarna grönskar...

(Bilden visar en baseballplan. Det är sådant man får upp om man trycker på "slumpvis vald artikel" på Wikipedia. Bra bild tycker jag, den pryder sin plats över detta inlägg av ingen särskild anledning.)

2 kommentarer:

perraj sa...

Å jäklar, lyssnar du på Dimmu Borgir? De eju Black Metal...

Jag är inte mycket bättre själv. Var på en konsert med dem på trägårn GBG för ett par år sedan.
Jag hade en inneboende som invigde mig i den här typen av musik. Jag tycker det är bra. Cradle of Filth är ett annat gäng...

Annars lyssnar jag mest på Dylan...

Anonym sa...

Nej, ingen black metal här... jag tog bara med det där bandnamnet för att det lät kul i sammanhanget...

Fast det är rätt mycket metal...

/svensson

Etiketter

A-Z (5) abb (84) abbm (6) abbX (4) ahma (6) aktuellare böcker (60) aktufall (20) alga (3) Andersson (2) Antropolis (20) apatia (10) ar (28) att vara Svensson (236) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (14) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (12) bim (10) bing (287) biografi (16) bloggish (61) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (5) Den musiske matlagaren (14) Dick (7) dune (8) Eld och rörelse (33) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (3) esoterica (116) etni (3) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (4) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (121) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (34) inva (1) ipol (48) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (22) kuro (2) libyen (18) link (30) lite litteratur (98) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) mangs (2) Melinas resa (8) memoarer (9) mena (40) multiversums mytolog (5) natio (63) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (15) oneline (1) ori ett lag (53) poesy (47) politikka (177) pr (46) pred (3) Priest (14) prophecy (19) rymd (2) sanskrit (11) sf man minns (100) small candies (142) Smaragdeburg (5) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (63) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (17) tempel (27) Tolkien (4) topp5 (9) typer (16) USA (17) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)