fredag 29 januari 2010

Den där flyttgrejen


Saker jag gjort inför flytten till Härnösand:

. adressändrat comhem-abonnemang
. betalat den nya lägenheten
. betalat medlemsskap i HSB Norr
. beställt flyttbil och haft flyttgubbar här som värderat vad bohaget kostar att flytta
. sagt upp denna lägenhet
. sagt upp mig från jobbet


Med mera. Kvar att göra: fylla i adressändring.se:s virtuella blankett, säga upp avtal med Vattenfall som elleverantör, flyttstäda. Med mera.

(Målning: Frederic E. Church)

4 kommentarer:

Anonym sa...

"sagt upp mig från jobbet"

Har du ett nytt klart?

Anonym sa...

Inte i skrivande stund, men jag ska snart börja söka - typ jobb som jag har nu - tidningsbud osv.

Annars får det kanske bli kock. Eller lärare. Eller något annat.

/svensson

perraj sa...

Är du riktig kock också?
Då är det nog inga problem att få ett jobb.
Det kan vara slitsamt, men i en liten stad som H-sand
kanske det funkar.
Jag gjorde lumpen i H-sand, på KA5, tror inte det finns kvar.
Vi tog ofta bussen till Sundsvall när vi ville ha lite "röj",
vi ansåg H-sand som hopplöst dötrist. Men det var då det, idag
ser man saker på ett annorlunda sätt.
Jag skulle nog kunna tänka mig att bo där också. Eller i Ö-vik,
där jag växte opp.

Anonym sa...

Jo jag är kock, det nämner jag även i det inlägg jag postat nyss, om den där matboken.

Det var ett tag sedan jag jobbade som det men tagen sitter i.

Och på KA 5 har jag varit en gång, gjort lite malajgöra för en viss skjutning. "Trevligt regemente" = modernt.

/svensson

Etiketter

A-Z (5) abb (4) abbX (1) ahma (6) aktuellare böcker (56) aktufall (10) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (28) att vara Svensson (235) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (18) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (11) bim (6) bing (287) biografi (16) bloggish (58) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (4) Den musiske matlagaren (14) Dick (8) dune (8) Eld och rörelse (33) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (3) esoterica (115) etni (2) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (3) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (121) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (33) inva (1) ipol (47) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (22) kuro (2) libyen (18) link (31) lite litteratur (97) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) Melinas resa (8) memoarer (9) mena (40) multiversums mytolog (5) natio (61) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (15) oneline (1) ori ett lag (53) poesy (47) politikka (170) pr (45) pred (3) Priest (14) prophecy (19) rymd (2) sanskrit (10) sf man minns (98) small candies (137) Smaragdeburg (5) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (62) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (17) tempel (26) Tolkien (4) topp5 (8) typer (16) USA (17) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)