söndag 28 februari 2010

H-sand i sikte


Det finns en tävlingsdokumentär som heter Project Runway. Den handlar om kläddesigners. Finalen består i att tre designers får göra varsin kollektion som får tävla mot varandra på "Fashion Week" i Bryant Park, New York.

När man närmar sig denna final säger deltagarna: "I can smell Bryant Park"...

Och jag, som närmar mig min flytt till Norrland, jag kan idag säga: "I can smell Härnösand"...

I morgon går lasset. Idag ska jag packa. Wish me luck!

(Målning: Frederic E. Church)

3 kommentarer:

Ingela sa...

Härnösand är en väldigt trevlig liten stad, det är i alla fall mitt intryck av den. Jag har aldrig bott där men gått några kurser så att jag befunnit mej där veckovis.

Jag skrev i ett svar till din kommentar hos mej att vi inte precis har gemensamma intressen men sen såg jag att du gillar gospel. Jag känner ingen gospelvän som är scfi-fantast. Ovanlig kombination.

Perra J sa...

Oj, det är ju 1:a mars idag! Glömde att det bara är 28 dagar i februari (det glömmer jag varje år f.ö.)
Då är du kanske i Härnösand när detta läses? Hoppas flytten gick bra!
Jag gjorde lumpen i H-sand, och för mig är H-sand huttrande morgonuppställningar i 25 graders kyla och kolmörker. Kvällen innan hade man kanske delat en pava sliskig Aurora med någon, och blandat ut med några Pripps Blå...
Det var tider, det.

Anonym sa...

@Ingela: jag kom hit igår. Av de små promenader jag gjort kan jag säga att stan är mycket trevlig, miljömässigt har den precis vad jag vill ha: utsikter, vyer. Och något odefinerbart; vi kan kalla det trevnad.

@PerraJ: Jodå, flytten gick efter omständigheterna väl. Snöfallet gjorde flyttgubbarna lite försenade innan de kom och började packa, men sedan gick allt som på räls.

/svensson

Etiketter

A-Z (5) abb (4) ahma (6) aktuellare böcker (56) aktufall (7) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (28) att vara Svensson (234) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (18) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (11) bim (6) bing (286) biografi (16) bloggish (58) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (4) Den musiske matlagaren (14) Dick (8) dune (8) Eld och rörelse (33) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (3) esoterica (115) etni (2) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (3) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (121) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (33) inva (1) ipol (47) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (22) kuro (2) libyen (18) link (31) lite litteratur (97) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) Melinas resa (8) memoarer (9) mena (40) multiversums mytolog (5) natio (60) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (15) oneline (1) ori ett lag (52) poesy (47) politikka (170) pr (44) pred (3) Priest (14) prophecy (19) rymd (2) sanskrit (10) sf man minns (97) small candies (137) Smaragdeburg (5) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (62) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (17) tempel (26) Tolkien (4) topp5 (8) typer (16) USA (17) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)