tisdag 16 mars 2010

Tisdag


Jag glömde köpa champinjoner. Jag brukar alltid köpa champinjoner, färska sådana, burk går bort. Men nu glömde jag champinjonerna, jag får återvända till affärn senare, jag måste alltid ha champinjoner. Ger både smak och volym åt grytor och pastasåser.

De sålde även morötter: enkilos och tvåkilospåsar. Jag köpte tvåkilos, billigare såklart, lite tungt att bära hem kanske men inte så farligt. Jag hade ryggsäck. Och cykel.

Idag ska jag på skönhetstävling. Jag ska visa upp mig inför en praktikplats, ser jag bra ut kanske jag får den. Mer om detta senare.

Det var snö i luften när jag for och handlade. "Let It Snow" säger jag som Bing Crosby, det var ändå så lite, bara lite yrande flingor, kunde räknas på ena handens fingrar.

Jag lyssnar för övrigt på en julskiva av sagde Crosby nu, det är en CD med klassiker från flera julalbum. "White Christmas" plus lite annat: "Adeste Fidelis", "The Littlest Angel", ""Have Yourself A Merry Little Christmas" för att nu nämna något.

Jag tycker den är bra, låtarna går in. Det är en religiös känsla, tidlös. Att däremot lyssna på den till jul blir lite tautologiskt tycker jag, då FÖRVÄNTAS man känna patos inför det hela men då slår jag bakut.

2 kommentarer:

Perra J sa...

Hej
Praktikplats? Det är en sådan jag har nu. Jag är ungefär lika vacker som du och jag fick den...

Anonym sa...

Jag fick min också :)

/svensson