torsdag 29 juli 2010

Åsikter


David Nessle har en blogg (se bloggroll nere i högerspalten). Där frågade han sig nyss, vad ska man ha för skrytbok liggande framme på soffbordet? Är Kant bättre än Swedenborg?

Debatten gick hög ett tag men då sa jag: Kant impar på nördar, Swedenborg impar på brudar...

Sedan läste jag ett inlägg på Alternative Right om kvinnors faibless för adoption av afrikanska barn. Humanitära faktorer åsido finns det en viss hippfaktor här, och mitt bidrag till debatten var: Modern woman only needs two things, a black baby and a gay friend...

Då kom jag osökt in på gayfrågan. Den måste jag väl beröra, jag som är sugen på att kasta mig in i kontroversiella frågor? Så vad anser jag om detta fenomen då?

Ja vad tycker jag! Upp till bevis!

Mycket kunde sägas här, men idag anser jag: HBT som statlig överideologi, nej tack, medan vad privatpersoner och "samtyckande vuxna" (engelska lagbokens skrivning om consenting adults) gör i sitt sovrum är deras ensak.

Så där ja. Fler intressanta åsikter jag har? Ni som läst bloggen vet ju att jag vurmar för Hadesvisioner och domedagsprofetior, men det får vara idag. Jag kan bara säga: vill du investera dina pengar i något smart, köp kaffe, te och konserver, detta blir hårdvaluta när det ekonomiska systemet kollapsar. Har du ytterligare pengar över, köp guld och silver eller fast egendom, som hus på landet eller så. Hus i storstäderna är sämre, där blir det ju större risk för pöbelvälde.

Fler vassa åsikter? Alla goda ting är tre. "Älska varandra som bröder och systrar" är väl kontroversiellt? Ja och nej: vi känner till budskapet men få praktiserar det, inte ens jag. Well jag försöker.

Något säger mig att jag borde länka lite här, avsluta inlägget med klickbara saker av gräddig fetma. Som vanligt blir det saker på denna blogg, bloggen som har allt, så vad sägs om:

Ett inlägg om bildesign genom åren

Ett inlägg om den egensinnige R. A. Lafferty

Ett inlägg om sånger man går och nynnar på

Det här är inlägg från 2007 och 2008, gamla saker i dessa sammanhang men ännu läsvärda i all sin tidlöshet. Bilden ovan är från en flygplanskyrkogård i Mojaveöknen.

2 kommentarer:

S o F sa...

Hallå där och stort tack för tipset att googla rostsverige.

En hel massa miljöbilder som jag kan njuta av. ;)

Å jag är inte ensam om att gärna fotografera gammalt, slitet och rostigt ser jag.

Svensson sa...

Rostsverige är som sagt en guldgruva. Synd bara att den är nerlagd, dvs man postar visst inget nytt numera.