fredag 30 juli 2010

Dagens inlägg


Det var flera dagar sedan jag pushade någon av mina böcker här. Så det kanske är dags igen...?

Var lugna, ingen annons idag. Men jag kommer att plugga mina böcker på denna blogg så ofta jag vill. Det ger nämligen resulat. Och böckerna är bra, de förtjänar att få sina läsare.

"Det spelar ingen roll hur ofta du annonserar, det viktiga är intrycket du gör" sa en reklamguru. Det har jag tagit fasta på. Och det stämmer: nyligen såg jag till exempel att SF-Bokhandeln i Göteborg sålt slut på sina ex av "Eld och rörelse". Det torde ha viss koppling till denna min annonsverksamhet här på bloggen. Någon annan som pushar dem finns ju inte.

Så ni som inte tål höra reklam och info om mina böcker här, tag varning, för denna verksamhet kommer att fortsätta. Jag kommer att fortsätta länka till mina gratis pdf:er och till SFB där mina pappersböcker går att köpa. Men det blir liksom förr INTE en annons varje dag, nej bara då och då.

Och den som nu, här och nu, blir intresserad av mina graris pdf:er hänvisar jag till högerspalten. Där finns klickbara länkar för den händige.

Det om detta.

Apropå inget: vad är det för märkliga människor som förutspår kristendomens utdöende? Den är här för att stanna och kommer bara att öka, ja den kommer att bli en överideologi i morgondagens värld. Kristus utgav sitt liv för oss alla.

Dagens kristendom, med sin fattiga tolkningagenda, sin alltför jordiska reducering av allt esoteriskt, kommer naturligtvis att dö ut till förmån för en djupare, svängigare kristendom. Men i sin essens, med Kristus som världshistoriens viktigaste person, med korsfästelsen som en vändpunkt i historien, däri ligger kristendomens bestående värde. Den som förutsäger en nedgång för detta har helt enkelt inte alla hästar i stallet om ni frågar mig.

Hur kan man säga nej till glädje, frid, dans och lovsång, tempel och trädgårdar, guld och silver? Jag fattar det inte. Vad är glädjen i att odla ångest och rädsla? Jo, en pervers glädje, en tycka-synd-om-sig-själv-glädje med samma skönhet som en våt filt.

Oh well, jag tänker inte predika. Den som vill bli frälst blir det, den som inte vill slipper. "Gud är ett så stort mål att man inte kan missa det", som det heter i Samtal med Gud.

(Basilikan i Czestochowa)

5 kommentarer:

Nordbo sa...

Jag köpte ett ex av "Eld och rörelse" i Gbg. Så annonsverksamheten fungerar. Jag har dock inte läst den ännu.

Perra J sa...

"Apropå inget: vad är det för märkliga människor som förutspår kristendomens utdöende? Den är här för att stanna och kommer bara att öka, ja den kommer att bli en överideologi i morgondagens värld. Kristus utgav sitt liv för oss alla."

Det här är inte lätt. Men ändå är det lätt!
Om det ska ske genom katolska kyrkans expansion, och påven som regent över hela världen, då vill inte jag vara med längre.

Om det sker genom ett kollektivt uppvaknande till Jesus sanna lära, då vill jag vara med.

Det finns en massa ärliga katoliker. Men det är ledningen som jag inte litar på. Det finns de som gömmer sig bakom Jesus' namn enbart i syfte att ta herraväldet över planeten. T o m Dostojevskij skriver om det här i Bröderna Karamazov. Jag tror det ligger mycket i det han säger.

Vad menar vi med "Kristendom"?

Katolska kyrkans makt, och den hjärntvätt de utövar, är oerhörd. Men inte ens de rår på Sanningen.

Svensson sa...

Självfallet kommer morgondagens kristendom inte att ha något med vare sig katolicism, lutherdom osv att göra. Det kommer som du säger att vara "ett kollektivt uppvaknande" till den sanna läran.

"Kristendom" får en kanske att associera till det etablerade, till Kyrkan osv. Så man (jag) borde kanske sluta använda det, mer referera till vad Kristus sa osv. Det är mer i linje med mitt credo, som intet har med organiserad religiositet att göra. Ett credo som är sannare än Kyrkans ängsliga PK-manövrer.

Perra J sa...

Tack Svensson. Det finns i alla fall EN vettig person på den här planeten... :-)

Avslöjandet av katolska kyrkans brott mot mänskligheten kommer att bli historiens största skandal. Men jag tror också det kommer att vara ett inre drama för var och en. Det finns så mycket man håller för heligt, som bara är katolska kyrkans förvrängning. Inhamrad under nästan 2000 års tid.
Tips: Se Walter Veith's videor på tuben.

Anonym sa...

Just det: det blir både ett inre och ett yttre drama.

I Det Yttre faller de gamla samfunden, katolska kyrkans mfl stelande dogmer och organisation blir obsoleta. Och i Det Inre får varje människa rannsaka sig själv, inse att i kristider är varje människa ensam och allt hon kan göra är att be och tona in på Det Outgrundliga.

/svensson