torsdag 22 juli 2010

Lista


Jag går ofta och tänker på saker att skriva om. Jag har aldrig några problem med att hitta ämnen. Tvärtom: jag har för många idéer, för många uppslag till blogginlägg!

Då får man reducera det hela, tryck ihop vad man har att säga - exempelvis i en lista. Ske alltså; härmed en lista på saker jag tänkt på de senaste dagarna.

. Bästa Linda&Valentin-albumet: Vårdagjämningens hjältar

. Snyggaste svenska bilen någonsin: Saab 900 Combi Coupé

. Bäste Hollywood-regissören på sistone: Mel Gibson (ej ironi)

. Sveriges mest intressante kung: Karl XII (= en vild typ men han är alltid intressant att läsa om, mer så än andra krigarkungar som Gustav II Adolf, Karl X osv)

. Läckraste kvinnliga skådis på sistone: jag måste nog säga: Lena Headey (se bild)

. Bästa Castanedaboken: The Fire From Within

. Bästa investeringsformen just nu: fast egendom/ädla metaller

. Min favoritfärg just nu: grönt fortsätter att fascinera, jag vet inte om det bara är en fas jag går igenom eller om jag verkligen hittat något här

. Favoritkaraktär i Family Guy: Stewie Griffin


Du har just läst en svenssonlista. Mer av den varan här.

2 kommentarer:

Olov L sa...

Har du sett "Imagine me & you", där Headey är med? Trevlig film.

Anonym sa...

Nej tyvärr, ej sett. Men nu är den noterad.

/svensson