måndag 27 juni 2011

Indignerade listor jag kokat ihop


Jag sitter och gör listor. I min förbittring gör jag listor över sådant jag ogillar, retar mig på. En förgrämd man sitter och hatar världen, det är jag. Ibland.

Jag satt i mars och listade TYPER jag ogillar. Folk, typer av folk. Här är vad jag kom fram med, "Typer det blir skönt att slippa när civilisationen brakat samman":
facebookfeminister
HBT-konsulter
genuspedagoger
värdegrundsofficerare
Darwindyrkare
hatbrottsadvokater

Listan talar för sig själv. En samling yrken och sysslor som inte kommer att finnas om något eller några år. För då lever vi ju i EN FÖRÄNDRAD VÄRLD, se här.

Nu går jag vidare i listandet av fjolliga ting i vår kultur. Och om nu allt går söderut och världen förändras, härmed några saker det blir skönt att slippa:
SvD testar årets semlor
PK-fanatiker som håller varandra om ryggen i TV:s debattprogram
burkor på gatan
invandrare som anklagar svenskar för att vara rasister
recensenter som bara ser till om böckerna är PK eller inte

Jaha, nu blev det visst lite fler "typer" där... jaha. Men ska man hitta saker att reta sig på får man, glad som jag är, ibland skrapa på botten av kistorna!

Slutligen en önskelista. Detta är saker jag vill ha, förhållanden jag brinner för:
. Avskaffa dödsstraffet för att gå klädd i folkdräkt
. Jag vill i offentlig regi på nationaldagen se SVENSK folkdans istället för som alltid kurdisk, zigensk osv
. Skolavslutning i kyrkan är en fin tradition, inget för ateister och muslimer att hänga upp sig på
. Sverige åt svenskarna
. Det traditionella svenska kulturarvet är värt att bevara
. Det måste få vara tillåtet att kalla en neger för "idiot" utan att det hamnar under hetsparagrafen
. Sveriges regering ska värna svenska intressen, inte hundaktigt springa Imperiets intressen i krig över hela världen, inte sälja ut Riksbankens guld för den internationella finansmaffians skull, inte tillåta massinvandring för att man hatar svenskar som folk
. Jag vill ha ett stopp för svenskfientlighet, germanhat och antinordism
. Jag skulle någon gång i livet vilja se en MENA-person be om ursäkt för något

Well, det får räcka med listor för idag. Nu ska jag gå ut i köket och sjunga "Duke of Earl".

Relaterat på min Motpolsblogg
Front mot islamism
Reductio ad Hitlertum

Inga kommentarer: