onsdag 22 juni 2011

Det här är sjukt


Du som läser Galaxen för att den bjuder på lättsamt material, på recensioner, krönikor och noveller, du kan sluta läsa nu. Nu ska jag tala om En Obehaglig Verklighet.




Det här är helt sjukt. En afrikan kommer till Sverige, begår en våldtäkt, döms och ska sedan utvisas. Men då träder Makterna in och säger nej, det går inte, Eritrea är för farligt. Så han får stanna. Och begår snart en våldtäkt till!!!

Jag är mållös. Jag kan inte vara cool inför det här. Jag är indignerad. Det är sjukt!!!

Vi måste reagera på det här. Du som läser detta måste reagera PÅ NÅGOT SÄTT. Och om inte genom att gå ut på gatan och göra uppror så genom att blogga, eller åtminstone sätta dig in i frågorna. Läs Politiskt Inkorrekt, läs Affes statistikblogg, läs något annat än DN och SvD.

Du måste sätta dig in i frågorna. Du måste ta ställning. Neutralitet är inte längre möjlig. Eliten mörkar sanningen, fakta som:
. Av de 1,3 miljoner som fått PUT sedan 1980 är bara 5% flyktingar enligt Genèvekonventionens definition. Övriga 95% är välfärdsinvandrare. (Källa Julia Caesar, "Världsmästarna")
. 1990 fanns det 3 (tre) ghetton/utanförskapsområden i Sverige, mot 139 (etthundratrettionio) stycken 2002. (Källa: signaturen Reine på Krigsforum 7/9 2010 i tråden ”Valet 2010”.)
. Under regeringen Reinfeldt har antalet PUT legat över 76 000 personer varje år, det är över 70% högre än genomsnittet under S-regeringen 1995-2006
. Sverige har flest asylsökande per capita i Europa enligt UNHCR
. Migrationsverkets egna siffror: 1,1 miljoner personer har beviljats PUT sedan 1990. Befolkningstillväxten var under samma tid 800 000 (till 9,4 miljoner personer netto). Ergo: befolkningstillväxtens lejonpart består av invandring.

Där har ni lite siffror. Lägg till detta allt som inte syns: medias vinkling och tystnad, dess beredvillighet att publicera namn och bild på vita förövare medan kriminella med MENA-bakgrund får anonymitet. Konsensus är att allt är bra, att massinvandring är normalt och att minsta minskning av invandringen är uttryck för extremism. Det är så mycket som är fel med Sverige idag: Sverigehat anses normalt, den som älskar sitt land brännmärks som suspekt. Sverige sjunker som en sten men alla - eliten och Medelsvenssons - låtsas som att det regnar.

Vakna säger jag. Det gamla fina Sverige, det som byggde på tolerans och förståelse, är dött. Det dog i december 2010 när Taimour Abdulwahab sprängde sig till döds i centrala Stockholm. Hans dåd föregicks av hot mot Sverige på arabiska internetforum. Vår närvaro i Afghanistan, Vilks och den Kina-statliga kritiken av den kinesiske nobelpristagaren samt behandlingen av Assange sas vara skäl för att straffa Sverige. ”Hämnd, hämnd, Allah är den störste”…

Detta tystades ner så gott det gick av massmedia. Det rapporterades, visst, men efteråt var det som om det inte hade hänt. Men jag har inte glömt. Och du som läser detta bör inte ha glömt det heller. Du måste ta ställning till det här, till massinvandringen och ärendet med våldtäktsmannen Henok i länken i början. "Allt är politik" hette det på 70-talet. Detsamma gäller idag. Varje liten grej du tar ställning i blir idag politiskt. Och detta att vara opolitisk och neutral är också ett val, ett ohållbart val.

Ta ställning, utbilda dig via Politiskt Inkorrekt, Fria Tider och andra sajter. Du har en intressant resa framför dig.




Relaterade inlägg på min Motpolsblogg
Etnicitet är viktigt
Front mot islamismen

8 kommentarer:

Anonym sa...

" Det gamla fina Sverige, det som byddge på tolerans och förståelse"

Vilket år vill du datera det gamla fina Sverige till?

/villafarsan

Svensson sa...

Inget datum. Det fanns nackdelar även med det gamla Sverige men samhällsandan var inte så förgiftad. Man var inte så rädd, rädd för att kränka folk även om man kallade en idiot en idiot.

Man var inte så rädd för att allt skulle missuppfattas. Det fanns en större konsensus. Man slösade inte energi på nyspråk, dubbel-tänk och två minuters hat, allt det där vi läst om i 1984.

Anonym sa...

Nej, det var inte så Svensson. Det är en romantisk drömbild av hur det borde ha varit.

Du har läst för mycket Astrid Lindgren och för lite Selma Lagerlöf eller "riktig" historia.

På 1800 talet behövde man pass för inrikes resor. Utböling och utsocknes är fortfarande skällsord. Folk med främlingsrädsla fanns redan då.

Och den politiska korrektheten var dikterad av socken prästen.

Ju längre tillbaka vi går ju värre blir det. De var inte bättre förr och har aldrig varit, förutom i nostalgiska gamla gubbars samtal.

/Barnbanrsbarn mm till statare (livegna), oäktingar (minst en), utsocknes utstötta och backstugesittare.

Svensson sa...

Att säga "hur det var" är inte en fråga om svart och vitt. Typisk härskarteknik och vanföreställning hos intellektuella. Själv vill jag ha tillbaks delar av den tro, trygghet och känsla för tradition som fanns förr, som togs för given då, men som man idag blir brännmärkt för om man gillar.

Jag vill ändra samhällsklimatet och i det ingår rätten att även gilla inslag i samhället före 1945.

Sluta skriv mig på näsan vad jag läst. Jag är mycket medveten om protestantisk ortodoxi, brukssamhällets paternalism, stelnad kvinnosyn och barnarbete, allt det dom var dåligt med 1800-talet.

Jag råkar bara veta att 1800-talet var mer än så. Jag vägrar reducera 1800-talet till en formel för reaktionärt mörker.

Du då, när började allt bli bättre? När inträdde liberalismens lyckorike? Svara mig det om du kan.

Anonym sa...

" när började allt bli bättre?"
- bättre och bättre dag för dag, hade jag sagt och sedan kan du själv välja startpunkt.

"Själv vill jag ha tillbaks delar av den tro, trygghet och känsla för tradition som fanns förr, som togs för given då, men som man idag blir brännmärkt för om man gillar"

Vem brännmärker? För vad?
- varsågod att tro, känna dig trygg och fira jul.. eller vad du nu har för tradition du vill omhulda. Ät skinka. Tro på tomten. Skall du i kyrkan första advent?

Ingen "brännmärker" dig för detta.


/villafarsan.

Svensson sa...

@villafarsan: om man firar traditionell jul privat klarar man sig. Men om man som jag gör det privata politiskt, då brännmärks man. Se här.

Den affären handlade inte primärt om traditioner. Men den handlade om att en man som jag, som ser världen från ett högerperspektiv, från ett perspektiv med anti-islamism, traditionalism och dans, han är lovligt byte att brunpixla och framställa som ett hot. Svt.se kallade mig ordagrant "en fara för demokratin". Brännmärkning? Nej inte alls.

Sedan detta andra, "bättre och bättre dag för dag". Så då var allt dåligt i begynnelsen då? Det blir ju konsekvensen. Man kan väl säga, både detta att ha ett paradis i en fjärran urtid (=konservativt), eller ha ett paradis i en fjärran framtid (= liberalt), blir lite simpelt. Vi har en historia, ett arv och ett förflutet, och att helt ignorera det och säga att allt som kommer därefter blir till sin art bättre, detta är att kasta barlasten överbord. Att däremot omhulda det som var bra i det förflutna och se fram mot framtiden som något vi kan forma, då kommer vi nära den arkeofuturism som Guillaume Faye talar om.

Enkelt talat, jag förbehåller mig rätten att inspireras av det förflutna och pröva dess förhållningssätt och attityder och se om de funkar för oss idag. Om detta då kallas "eklekticism", att jag godtyckligt plockar från historiens garderob, så är mitt försvar att det åtminstone är en mer affirmativ och positiv attityd än dagens debattklimat som tycks mig väl fientligt mot det förflutna.

Anonym sa...

"Så då var allt dåligt i begynnelsen då? Det blir ju konsekvensen"

Jepp. och antagligen var efterkrigstiden bättre än mellankrigskstiden som var bättre än 1800 talet som sin tur slog stenåldern.

Längre medellivslängder, högre bildningsnivå, mer jämställt, snittinkomster, valmöjligheter är mått på om något är bra eller inte tycker jag.

Tro och traditioner..? Mmm.. jul är ju trevligt. Och midsommar. varken julen eller midsommaren är hotad. Kyrkorna blir väl tommare kanske, men jag är för ett sekulariserat samhälle.

Går du i kyrkan i morgon? Eller vilken tror är det du stöder? Har inte tolkat dig som särskilt religiös.

/villafarsan

Svensson sa...

Här är mitt kristna credo. Kristendomen ger en rätt att försvara sitt land så jag ber, kom inte med några goody good-argument att kristendom tvingar en att lämna ifrån sig allt man äger och har.

Dock intresserar jag mig även för andra religioner som hinduismen, buddhismen, hedendomen, judendomen och, något lite, islamsk mystik.

Jag delar inte uppfattningen att allt blir progressivt, irreversibelt bättre. Utvecklingen går framåt, teknisk utveckling sker, men nu råkar jag ha ett bra citat ur novellen "Åsiktskonstnär". Invecklat kanske, men jag tar mig iaf tid att svara, och här har vi min attityd kallad "tragisk optimism":

"Utvecklingen går så att säga uppåt i en spiralrörelse. Tänk dig en stående spiral; när varvet gått runt är vi tillbaka där vi började men ett steg ovanför det förra. Utveckling har skett. Jag är tragisk optimist och kan komma och gå som jag vill. Jag lovar inte guld och gröna skogar, men jag säger åt folk att se framåt och utvecklas. Att däremot säga att allt är som det alltid varit är lockande men alltför facilt..."

Pdf:en till denna bok finns fritt att ladda ner här.

Julen, midsommar inte hotade? Nej inte uttryckligen. Men de ska alltid debatteras, ifrågasättas, hånas. Lena Andersson var så självrättfärdigt emot midsommarstången som symbol nyss. Mona Sahlin sa att utlänningar har traditioner värda namnet, vi har bara "midsommar och annat töntigt". Sahlin hatar enligt egen utsago "allt genuint typiskt svenskt." [Detta är en intressant länk även på andra sätt, läs och förundras.] Ser du inte mönstret i denna och tusen andra yttringar..? Någon ville döpa om julklappar till "vinterpresenter"... Sådana syndrom retar mig. Jag förbehåller mig rätten att göra motstånd mot dylikt. Jag inte bara protesterar, säger "jag gillar inte detta". Jag gör, i Ulrike Meinhofs mening, MOTSTÅND: jag vill inte längre att detta tillstånd ska finnas. Jag vill, med andra ord, inte att det traditionella Sverige och dess kultur ska ifrågasättas varje tisdag och torsdag. Detta ifrågasättande är inte "vanlig debatt", det är ett fientligt sentiment som fått stå oemotsagt för länge.

Etiketter

A-Z (5) abb (4) abbX (1) ahma (6) aktuellare böcker (57) aktufall (10) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (28) att vara Svensson (236) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (14) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (11) bim (6) bing (287) biografi (16) bloggish (57) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (4) Den musiske matlagaren (14) Dick (8) dune (8) Eld och rörelse (33) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (3) esoterica (115) etni (2) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (3) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (121) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (33) inva (1) ipol (47) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (22) kuro (2) libyen (18) link (30) lite litteratur (97) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) Melinas resa (8) memoarer (9) mena (40) multiversums mytolog (5) natio (61) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (15) oneline (1) ori ett lag (53) poesy (47) politikka (171) pr (46) pred (3) Priest (14) prophecy (19) rymd (2) sanskrit (10) sf man minns (99) small candies (137) Smaragdeburg (5) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (62) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (17) tempel (26) Tolkien (4) topp5 (8) typer (16) USA (17) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)