måndag 31 oktober 2011

Malmö berikat


Igår skrev jag om Hajj. Allt annat lika lyckönskar jag de muslimer som utövar sin religion fredligt, med till exempel denna pilgrimsfärd. Dock gillar jag inte den flathet som finns i Sverige mot invandrare från MENA, ibland muslimer, ibland kristna, ibland religiöst indifferenta. Vad gäller islam i Sverige så tillåter jag dess existens om den utövas fredligt, ungefär så som buddhister håller en låg profil. Utöver det så säger jag nej till fortsatt utbredning av islam i Sverige: inga fler moskéer, förbud för halalkött och förbud för niqab på offentliga platser. ft ft mopsen exp

Enligt Avpixlat trakasserar Malmös muslimer judar. Dock rapporterar inte MSM att det är just muslimska inslag i hatet. Nej, det rapporteras "färgblint" så att vi ska tro det är etniska svenskar och nazister. Man tar sig för pannan.

På akuten i Malmö måste personalen bära överfallslarm. Vissa målsmän hotar nämligen personalen om deras telningar skulle få sämre vård.

Ständigt detta Malmö! TV-kanalen Fox News har varit i Malmö och besett mångkulturens välsignelser. Man har talat med Ilmar Reepalu som är gisslan för sina MENA-väljare tycks det. Han förmår inte kritisera de problem staden har och som kan kopplas till de utanförskapsområden som finns i staden. Nej, vi behöver ju arbetskraft i Sverige säger han, blind för det faktum att det 1) råder ungdomsarbetslöshet 2) inte behövs några ersättare för pappersvändarjobb som eliminerats av effektiviseringar och IT-revolution.

Denne Reepalu: snacka om kognitiv dissonans. Han vallades nyss runt av DN i Malmös problemförorter. Knarkhandel försiggick framför näsan på honom. "Ungdomarna" klagade dock över att de inte hade någon lokal. Det fick väl Reepalu ordna direkt då för den nya adeln.

Sedan jagades både han och DN iväg av fientliga "ungdomar". Haha. Jag tar tillbaks det jag skrev om mannen nyss, han är inkompetent bortom räddning, inte lämplig att styra en sandlåda ens. Eller rättare: han har viss formell kompetens som politiker, men konceptuellt saknar han förmåga att se vissa problem som MENA-invandrare medför. Men denna kognitiva dissonans delar han med hela övriga sossepartiet samt V, M, C, F, Kd och Mp så han är inte ensam.

Relaterat
Kerubernas svärd
Om ett sentiment
Bildkälla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom jag kritiserade din tidigare hållning till Reepalu - du ville då att han skulle ersätta Juholt som (s)- och oppostionsledare - är jag glad att du ändrat uppfattning!

PB

Svensson sa...

Ja, ibland måste man erkänna ett fel!

Jag misstog mig på Reepalu. Hans oortodoxa svar till de judar som (med rätta) ansåg sig hotade i Malmö, att de fick väl flytta då, fick mig att tro att han även kunde använda liknande realism mot muslimska invandrare. Men det kan han som sagt inte, de hör ju till hans röstboskap.

Jag misstog mig på Reepalu. Jag trodde han var "rejäl typ, realist, inte lobotomerad i rökfria salonger" men han är lika körd som alla andra. Sossarna är förlorade. C'est fini.

Etiketter

A-Z (5) abb (82) abbm (6) abbX (4) ahma (6) aktuellare böcker (50) aktufall (7) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (27) att vara Svensson (226) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (18) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (11) bim (11) bing (294) biografi (16) bloggish (59) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (12) Den musiske matlagaren (14) Dick (8) dune (8) Eld och rörelse (34) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (2) esoterica (117) etni (13) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (4) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (119) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (33) inva (25) ipol (67) islam (6) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (24) kuro (2) libyen (18) link (32) lite litteratur (96) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) mangs (2) Melinas resa (8) memoarer (10) mena (42) multiversums mytolog (5) natio (66) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (14) oneline (1) ori ett lag (53) pil (5) poesy (46) politikka (192) pr (52) pred (3) Priest (14) prophecy (21) rymd (2) sanskrit (9) sf man minns (99) small candies (125) Smaragdeburg (6) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (62) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (15) tempel (31) Tolkien (4) topp5 (8) typer (15) USA (18) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)