fredag 17 februari 2012

Framtidsfrossa


Ny massvaccinering förbereds. Lyckades de inte knäcka oss förra gången så ska de nog lyckas nästa gång. Hur ska man annars tolka detta. Och nästa gång smyger de in ett chip. De går att injicera nu, se här. Visst finns det smittor man behöver skydda sig ifrån. Men detta har nu nått titaniska, paniska dimensioner. ALLA ska ympas, den som skolkar är en folkfiende. Det är tuffa tider. Man ser tecknen överallt: propaganda kavlas ut, samhällsdebatten har upphört. Massinvandringsmotståndare är rasister, feministmotståndare är extremister, homokritiker är värre än Hitler. Och alla är Breiviks barn. Munkavle på alltså, skicka dissidenter på arbetsläger så kan vi inrätta regnbågsvärldens tusenårsrike imorgon. Mainstreammedia blir regeringsorgan, illojala bloggare förbjuds. Jaja försök bara, vi får väl se hur det går. svd

Försök bara, försök tysta folket! Nog kämpar etablissemanget med näbbar och klor för att lägga locket på men nu kokar det över.

Det är spännande tider. 2012 har börjat lugnt men nog blir det lite storm framöver. Vi går mot en megakris. Det bara är så. Det handlar inte om att ångestknarka eller om längtan efter rigorism. Vår civilisation går under för att ersättas av något nytt. Vår kultur, vår tillvaro som den ser ut idag bryter ihop. Nota bene: kris kommer men VÄRLDEN består, vi överlever. Men dagens samhällsform kommer inte att överleva...!

Vi går mot en fetkris, en megakris, en Krisernas Konvergens. Jag bloggade om det 14/12 förra året:
Idén om "kriserna konvergens" har lanserats av den franske filosofen Guillaume Faye. Det hela utgörs, lite förenklat, av dessa punkter. Dessa sju kriser kommer enligt Faye att samverka i en megakris 2010-2020:
1. massinvandring
2. minskad vit nativitet
3. för snabb industrialisering i tredjevärldsländer
4. recession
5. islamism
6. anti-vitt sentiment
7. miljöförstöring

Detaljer åsido tycker jag Faye är något på spåren. Man kan inte som andra debattörer stirra sig blind på EN krisfaktor, peka på dess eventuella lösning och säga "problemet löst". Miljön, massinvandringen och västvärldens oförmåga att försvara sin kultur och sina folk, dessa är kärnan i de utmaningar vi står inför, och det förstärks av sådant som peak oil, hot om recession, ett förgiftat offentligt samtal, rasiststämpel på envar dissident, allmän urartning och fantasilöshet hos våra filmare och författare och så vidare. Det är en krisernas eklut, en megakris, "The Perfect Storm" som laddar upp.

Det är, för att tala med Evola, Kali Yuga som går mot sitt slut. Det är materialismens och nihilist-fanatismen som går in i sin sista, och intensivaste fas. Före Sovjetunionens fall var det till exempel ingen hejd på alla röda fanor de viftade med, där och i västvärldens förstamajtåg. Sedan föll allt ihop. Detsamma kan vi vänta här nu. Och här blir det ingen återkomst som för leninism och marxism, ingen återkomst för materialistfanatiker att pusha sin drog. Materialismen dör och en andligare era tar vid.

Det är vad jag ser i min kristallkula. Hjulen vrider sig, räkneverket börjar om. Människan lever vidare efter en Storm och kris, hon står inför en prövning men hon överlever. Jag menar, säger man sådant här får man veta att man är "ett fyllo i tunnelbanan som yrar om jordens undergång" (citat från kommentar till detta inlägg), men jag har aldrig talat om JORDENS undergång. Det är den nuvarande civilisationen som är på väg i putten. Det är skillnad det. Inte så tacksamt kanske att säga "människan överlever", det hade varit mer svavelosande att säga "allt går under", men ni får inte höra mig säga det. Civilisationen går under men människan överlever och möter en ny tid med andligare förtecken.

Så hur ska jag avrunda det här nu då...? Kanske så här: snack om megakris brukar uppröra vissa. Min pappa säger att jag är svartsynt. Mina dissidentvänner säger att jag är för blåögd. Mitt scenario är i alla fall: på kort sikt blir det fetkris. Men på lång sikt, kanske redan inom fem-tio år, kommer en märkbart annorlunda värld att stiga fram. En antropolitansk värld.

Med andra ord: optimism är feghet. Idag. Idag! Så ta in kalven och stäng för fönsterluckorna. Men det kommer en dag då Stormen passerat och kalven kan beta tryggt igen. "Sheep may safely grace" till tonerna av Bach.

Går det in i era skallar? Kris nu, bättre sedan? Men jag bryr mig inte om ni fattar eller inte. Själv njuter jag av att se Metropolis falla samman till tonerna av Requiem for a Dream.

Relaterat
Massinvandring eller inte
9/11: vad sägs
Norrmannen
Konspirativt beteende
En antropolitansk värld finns att köpa
Thomas Cole: "The Voyage of Life: Manhood", 1840

7 kommentarer:

elina sa...

Vad tror du hade hänt i Sverige om vaccinet hade varit förbehållen bara vissa grupper som regeringen, sjukvården, polis och brandkår? Folk hade övermannat vårdcentralerna tror jag. Regeringen hade suttit löst. Här utanför slogs folk i kön till VC. ( Vaccinerade mig inte, var redan sjuk som vid varje j...a flunssa.)

Fri pdf sa...

Det var onekligen panik som rådde. Folk i gemen var mottagliga för propagandan så det hade antagligen inte blivit så muntert om bara utvalda grupper fått vaccinet som du beskriver.

Det värsta är väl att dessa "folk i gemen" kommer att gå på även en ny kampanj. 1000 sömnsjuka barn betyder föga om en ny skräckkampanj dras igång. Då får vi åter se kilometerlånga köer utanför vårdcentralerna. Och brännmärkning av dem som inte tar sprutan. O me oh my...

Johannes Brahe sa...

"Optimism är feghet" ;) Det citatet tar vi med oss. Jag har förövrigt just upptäckt denna blogg. Fantastiskt intressant och bra skrivet. Hit kommer jag gärna fler gånger. Mvh Johannes Brahe

Fri pdf sa...

Tack för det Brahe. Välkommen till bloggen. Jag känner igen ditt namn från någon annan debatt. Jag tror det handlade om detta: man kan inte i evighet kalla svensken rasist, man kan inte kuva honom på så vis. Det blir som att slå en hund på nosen upprepade gånger, risken är att hunden säger ifrån och biter till.

Du hävdade detta vill jag minnas och det tycker jag är en skarp iakttagelse. Med andra ord kan "the Wrath of the Awakened Saxon", furor germanicus kan vara på väg. Det är iaf den risk dagens elit får ta om de fortsätter att oförtövat dissa, förnedra och släpa traditionella svenskar i smutsen.

Anonym sa...

"Det är iaf den risk dagens elit får ta om de fortsätter att oförtövat dissa, förnedra och släpa traditionella svenskar i smutsen."

Ja, vi är nog flera som gärna vill bidra till att eliterna får lära sig den läxan! /Non serviam!

Markus Andersson sa...

Intressant inlägg. Jag tror också mänskligheten överlever men jag vet inte till vilket pris? För mig är det den stora frågan?
Det är svårt att förutse destruktiva krafter.
Som ansvarsfulla medborgare måste vi se i vitögat att en stor del av den politiska makten ligger i händerna på människor som inte vill oss väl. En del av makten ligger i händerna på fullblodspsykopater och pedofiler.
Men vi ska inte heller underskatta de goda krafterna.

Och en sak är fullkomligt säker, framtiden låter sig inte räddas utan offer.

Svensson sa...

2 oktober 2015: jag, Lennart Svensson, siteadmin och skribent, ser att bloggen "Riksförbundet mot PK" länkat till detta inlägg idag.

Intressant att de gör det. Tack. Synd att man inte kan kommentera på deras blogg. Nåja, här säger jag detta, on topic: jag gör en annan analys nu. Risken för storkrig är över:

Detta Motpolsinlägg är från augusti i år. Och temat i sig, detta att risken för storkrig är över, har jag hävdat sedan våren 2012 (medan de inlägg "Riksförbundet mot PK länkar till är från februari 2012 och september 2011).

Etiketter

A-Z (5) abb (82) abbm (6) abbX (4) ahma (6) aktuellare böcker (50) aktufall (7) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (27) att vara Svensson (226) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (18) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (11) bim (11) bing (294) biografi (16) bloggish (59) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (12) Den musiske matlagaren (14) Dick (8) dune (8) Eld och rörelse (34) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (2) esoterica (117) etni (13) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (4) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (119) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (33) inva (25) ipol (67) islam (6) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (24) kuro (2) libyen (18) link (32) lite litteratur (96) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) mangs (2) Melinas resa (8) memoarer (10) mena (42) multiversums mytolog (5) natio (66) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (14) oneline (1) ori ett lag (53) pil (5) poesy (46) politikka (192) pr (52) pred (3) Priest (14) prophecy (21) rymd (2) sanskrit (9) sf man minns (99) small candies (125) Smaragdeburg (6) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (62) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (15) tempel (31) Tolkien (4) topp5 (8) typer (15) USA (18) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)