tisdag 24 april 2012

Breivik: mina inlägg 15


Ute lyser solen. Men jag ska gå in i zonen. I gråzonen, i Breivikzonen. Det görs genom att titta på ett inlägg jag postade i november förra året. Det är bloggens populäraste inlägg. Det har lästs av över 4000 personer. svd svd svd dn dn dn dn dn

För nytillkomna läsare: förra året postade jag inlägget "Breivik var för otålig". Tekniskt sett gjorde jag det medan jag var praktikant på Mittuniversitetet, MIUN. Det gillade man inte. Man sa att jag därmed bröt mot universitetets värdegrund. Jaha. Jag tackade för mig och återvände till Västra kanalen för att röka cigarr, se på stjärnorna och fortsätta blogga.

Det gjorde jag också. Efter någon vecka skrev TT om att jag sparkats från MIUN. Det blev en smärre affär av det hela: säkerhetsrisk, Mittnytt, svt.se, Säpo, Expo. Den affären ska vi inte prata om här. Det ska handla om inlägget som startade allt, "Breivik var för otålig".

Där skriver jag att Breivik var för otålig. Han skulle ha låtit världen förändras av sig själv istället för att krossa "glastaket" med sitt dåd. Men gjort är gjort och Breivik analys per se anser jag korrekt till 90%. Jag skrev inledningsvis om det krig han ansåg sig inbegripen i:
[Breivik] såg inget slut på multikulti och islamkram. Fredligt bloggande och metapolitisk verksamhet ansåg han lönlös: ingen lyssnade, regimen framställde kritiken som direkt ond och hotade att brännmärka envar oppositionsman. Därför beslöt sig Breivik för att gå i krig. Regimen var fientlig mot tro och tradition ansåg han. Som etnisk norrman kände han sig hotad av massinvandring och kulturmarxistisk nedmontering av alla värden.

Han gick i krig, mördade 77 människor. Han ansåg dock inte det var mord. Han ansåg det var krigsoffer. Kriget har ju redan skördat offer i det Serbien som 1999 inte fick fördriva sina muslimer för Nato. Kriget har redan skördat offer som Inger Wickman, Elin Krantz och Cajsa Jonsson som dödats av invandrare.

Kriget har i så fall börjat. Breivik såg sig som soldat i det kriget. Men otåligheten då? Ja, själv anser jag att PK-regimen kommer att falla inom de närmsta åren, falla på sin egen orimlighet. Den saknar moralisk överlägsenhet...

Breivik var för otålig. PK kommer att dö av sin inneboende svaghet:
Han hade kunnat ge sig till tåls några år och se PK-regimen och islamkramandet ge med sig av sig själv. För i folks sinnen vaknar nu, oberoende av Breivik, insikten att massinvandring och Frankfurtskola är absurda påfund. Traditionell kultur, tro och trygghet är vad folk vill ha. Man väljer denna väg trots risker för brännmärkning och utstötning. Men, tror jag, det är inte så brännande längre. Skitbygget "post 1945-order of things", förnekande av nationell identitet och etnicitet och massinvandring till alla lycka bär - det funkar inte längre. Regimen kan inte längre smutskasta alla som håller på traditioner som extremister. Vinden har vänt.

Breivik var för otålig. Hans krig är ideellt berättigat men det borde ha förts med fredliga medel. Det är en otacksam väg att blogga, propagera och visa på absurditeter i dagens regim. Men samtidigt får man ju medhåll också, folk inser att det kan inte fortsätta som idag med en okontrollerad import av en Ersatzbefolkning.

Så min slutplädering. Den är en svidande vidräkning med islamkram, nihilsim, materialism, traditionshat och antinationalism. Det är, på sätt och vis, den analys Breivik gör. Fråga: gör detta mig till "Breivikanhängare"? Jag menar, jag stödjer ju inte våld. Jag är inte på långa vägar någon terrorist. Men i dagens debattklimat är det hårda papper som gäller. OK, bring it on. Vi får väl se vem som tar hem spelet: min form av nationalism och traditionalism eller regimens traditionshat och nihilism.

Min slutplädering i "Breivik var för otålig":
Tolerans, tolerans... det talar dagens regim om. Man anser sig förespråka tolerans på officiellt håll. Men kärnan i dagens regimer är inte tolerans utan våld, strukturellt våld. Massinvandring vilar inte på tolerans utan på ett strukturellt våldsgörande på vårt folk och våra traditioner.

Regimen utövar våld mot oss, strukturellt våld. Den regimen är essentiellt inte en demokrati längre. En demokrati bygger på debatt och dialog, återkoppling och feedback, ett givande och tagande av skäl. En demokrati använder inte systematisk hjärntvätt. Regimen hatar oss som betecknar oss som etniska svenskar, vi som vill bevara vår etniska särart. Vi lever under en totalitär hatideologi som utplånar allt i sin väg, all kultur som bejakar tradition och tro.

Regimen utövar lågintensivt våld, bedriver ett infrakrig. Den utsätter oss för strukturellt våld i form av massinvandring. Men - det är mitt basala budskap - jag tänker inte svara med privat våld mot detta. Jag svarar på ett ideellt och metapolitiskt plan, utnyttjar min germanska rätt att fritt yttra mig på tinget.

Regimen bygger på lögn. Jag ska störta den med sanning. Sanningen ska göra er fria. Sanningar som att massinvandring pågår, att traditionell tro är värd att värna och att Sverige historiskt sett är ett bra land och en bra kultur, överlägsen den kreolkultur dagens regim håller på att skapa.

Där har ni det. Sweet music, isn't it...?

Relaterat
Utfrysning av Bo Cavefors 1979
Breivik och paranoia
Negativ legitimering
När MIUN fick spader
Svenssonaffären, dag 6: understöd från internet

8 kommentarer:

Anonym sa...

"Sanningen ska göra er fria..", är ju en väldigt smakfull historisk referens..

Svensson sa...

Ja det är det. Det behövs en Jesus som driver månglarna ur templet, välter deras bord och jagar iväg dem med en knutpiska.

IPK sa...

Jag tror han syftar på parollen "Wahrheit macht frei" som fanns vid ingången till ett antal koncentrationsläger. Eller var det "Arbeit... "? Tyska är svårt.

Svensson sa...

Va snackar du om då IPK. Misslyckat försök till skämt. Som vanligt hos mina kritiker: inga argument. Breiviks dåd var förkastligt men han hade rätt i sin analys. Massinvandring och antinationalism har nått vägs ände. Halva Sverige tycker som jag.

IPK sa...

You lost me Svensson! Menar du att jag är en av dina kritiker? Jag ville bara påpeka ett eventuellt missförstånd hos Anonym på ett skämtsamt (men uppenbarligen misslyckat) sätt.

Svensson sa...

OK, det var Anonym som ville plocka poäng på mig, inte du IPK. Sorry!

Gällande ordfrågan så ser jag nu att Jesus verkligen tycks ha sagt Die Wahrheit macht frei. Grammatiskt är det (och den där Auschwitzparollen) vedertagen tyska. I medeltidsstäder hade man t.ex parollen "Stadluft macht frei", med innebörden att en livegen som vistats ett år och en dag i en stad ansågs löst från sin livegenskap.

Anonym sa...

Så spännande att finna en blogg skriven av en säkerhetsrisk i DNs blogglista. Men ärligt, Breiviks åsikter är väl LITE förvirrade? Dock var det nog bara en tidsfråga innan någon gjorde dylikt, med sossarnas dryga beteende, man kan inte uppföra sig hur som helst och komma undan med det.

Svensson sa...

Tack för det anonym 22.06. Välkommen!

Gällande Breiviks analys så kritiserar den mångkultur, islamism och Frankfurtskolan. Det tycker jag är en bra början. Sedan bygger han vidare med en progressiv nationalism. Religion/andlighet måste också in i bilden och Breivik täcker in det.

Hans 1500-sidors manifest må vara spretigt och på sina håll självupptaget. Men hans analys är sund. Vi kan inte fortsätta med en statsfilosofi som söker offerstatus för alla, som rackar ner på västerlandets hela historia och idéarv, som ger spelrum för islam som nästa stora grej. Det är Politisk Korrekthet varom mer här.

Etiketter

A-Z (5) abb (82) abbm (6) abbX (4) ahma (6) aktuellare böcker (50) aktufall (7) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (27) att vara Svensson (226) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (18) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (11) bim (11) bing (294) biografi (16) bloggish (59) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (12) Den musiske matlagaren (14) Dick (8) dune (8) Eld och rörelse (34) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (2) esoterica (117) etni (13) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (4) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (119) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (33) inva (25) ipol (67) islam (6) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (24) kuro (2) libyen (18) link (32) lite litteratur (96) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) mangs (2) Melinas resa (8) memoarer (10) mena (42) multiversums mytolog (5) natio (66) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (14) oneline (1) ori ett lag (53) pil (5) poesy (46) politikka (192) pr (52) pred (3) Priest (14) prophecy (21) rymd (2) sanskrit (9) sf man minns (99) small candies (125) Smaragdeburg (6) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (62) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (15) tempel (31) Tolkien (4) topp5 (8) typer (15) USA (18) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)