söndag 29 april 2012

Detta kommer att hända


Stefan Löfvén? Oh please. Ska han styra landet framöver får han komma upp till bevis. Men OK, allt kan hända. En viss norrman är en fotnot i vad som ska komma. Vi snackar nu massiva världsförändringar. DN.se tiger om detta, man skriver idag endast om bisarra piller och om småbrott här och där. OK, det sista var ett mord i USA. Men USA är viktigt i vad som ska komma. Vi kan kalla det Händelsen. Jag har skrivit om det här. Nu läser jag på bloggen 2012 Portal om tågordningen för det hela - för "The Event" - Händelsen. -- Edit 27 augusti 2012: som synes har inget av nedanstående hänt. Jag återgav denna Cobras förutsägelse utan så värst mycket förbehåll, jag har den stöddiga rubriken "Detta kommer att hända" osv... Men inlägget får kvarstå för att visa 1) jag är inte ofelbar 2) jag tror ändå att något kommer att hända framöver och denna tågordning är en bra sammanfattning av vad som behöver göras. Slut edit.

Det handlar om ekonomisk omdaning, slut på fraktionell bankverksamhet, slut på papperspengar och bedrägeri. Fokus ligger på USA som är världens hegemon. Det hela lär dra igång efter 5 maj någon gång. Den första dagen, säger Cobra som driver denna 2012 Portal, kommer detta att hända:
When the critical mass of pressure is exerted upon the Federal Reserve it will be forced to repay debt that it owes to people due to its fraudulent operations. Since Fed does not have money to repay that debt, it will go bankrupt. This will trigger a chain reaction of BIS, IMF, World Bank and all central banks worldwide going bankrupt also.

Extreme volatility in markets will result in a worldwide stock market crash. Stock exchanges will close, including NYSE. All financial instruments such as options and credit default swaps will be zeroed out.

All shadow accounts will be closed and zeroed out. All public bank accounts of the Cabal will be seized. All foreclosures will be frozen, as well as all public and private debt (mortgages, loans, credit card debt).
De följande veckorna bjuder för sin del på detta:
Multinationals will be obliged to buy back their shares and this will effectively force them to go bankrupt. They will be split and healthy portions of those companies will be nationalized in their own countries.

(...)

Global Settlement funds will be used for many purposes. First, all national, public and private debt will be paid off worldwide. After that, all people will receive restitution for all theft and criminal activity against them by the former Cabal. Then prosperity funds will be released and humanitarian, environmental and new advanced technology projects funded. Part of the money from Saint Germain Trust will go directly to Lightworkers, the rest of it will fund projects connected to the introduction of the First Contact.
"Positive Military" som nämndes nyss är goda krafter i USA:s väpnade styrkor. Och "First Contact": det innebär astrala dimensioner, avslöjanden om UFO:s och möten med Uppstigna Mästare. Ni är väl med? Om inte, vill ni hellre försvara Bernanke & c:o...? Rothschild och Kissinger...? Bush och Clinton...? Det är bara att välja, det är ett fritt land. Själv kommer jag att bejaka Händelsen. Jag välkomnar detta slut på materialism, slut på nihilism. Och slut på PK!

Nu blir det räfst och rättarting för bedragare och plutokrater. Man kan säga: hela världen kommer att förändras till det bättre. Lite friktion kommer att uppträda, lite skakningar, men det är ett rimligt pris för sanning och frihet.

Relaterat
Ascension: metafysiska aspekter
Exopolitisk närvaro
Galactic Superwave
Indicier på ascensions realitet
Timewave Zero
Dresden i månljus

10 kommentarer:

Anonym sa...

Saker kommer att hända, helt klart. Men problemet jag har med denna typ av förutsägelser är att de är alldeles för detaljerade. Vi har att göra med världsomspännande, dynamiska, ja rent kaotiska processer. Ingen institution, hur omfattande och "ambitiös" den än är, kan kontrollera en sådan kris. Så enligt min mening ska ni inte bli förvånade om det faktiska händelseförloppet blir ett helt annat... /Non serviam!

Svensson sa...

Sant, det behöver inte hända exakt så här. Det är en tågordning, inget dagsschema. "It isn't written in stone" har det sagts vid dylika postningar.

Men nog är det rätt tajt organiserat. Det är White Dragons med Fulford, Positive Military med Drake, det är Resistance Movement med Cobra. Plus lite mer. Se sajterna 2012 portal, divine cosmos och american kabuki för mer i ämnet. This is huge man.

Jonathan sa...

Tja! Har hittat din blogg nyligen och vill tacka dig för att du uttrycker mina egna tankar så väl, något jag själv inte är något vidare på.

Dock är jag en trasig, pessimistisk människa utan mål och mening. Lever endast på hoppet än, även om jag tappat tron på bättre tider.

Detta med Ashtar Command tilltalar mig självklart då jag inget annat vill än att leva i fred och kärlek ihop med andra vita människor (inget illa mot andra raser men de har sina egna länder att leva i).

Du verkar betydligt mognare och mer vuxen än mig så jag undrar om du har några tips på om man kan göra något för att hjälpa till i kampen för vår överlevnad (fredligt) utan att behöva utsätta sig själv för fara. Jag har en del vänner av olika ras och jag får dåligt samvete för mina åsikter trots att jag inte vill någon ont. Har det väldigt svårt socialt redan och hela mitt liv har varit misär så länge jag kan minnas. Ändå mår jag så dåligt av att hålla allt inom mig men är väldigt rädd att bli skadad eftersom jag umgåtts mycket i kriminella kretsar och de uppskattar verkligen inte "rasister".

Så vill tacka ännu en gång för det ger mig mer hopp när jag ser att det finns vettiga människor som klarar av att vara positiva trots allt som händer. Hur klarar du detta? Och om inte detta året utspelar sig som vi hoppas, vad gör vi då?

Svensson sa...

Tack Jonathan. Först detta om "Händelsen" inte kommer, dessa storstilade förändringar. Jag hoppas mycket på maj. Händer inget i maj kan man börja fundera. Men som offenbtlig person bekymrar det mig inte. Som karismatisk profet landar man alltid på fötterna (se boken "When Prophecy Fails").

Sedan det mer angelägna, hur man klarar sig som nationalist i hårda kretsar. Nyckelordet är samnationalism. Jag kan också umgås med folk från andra länder och kulturer. Men det ska ske med ömsesidig respekt. Man har alltså sin stolthet över den egna kulturen. Då kan man emellanåt uttrycka uppskattning för andra länder också. Men lagom. Och om den andre börjar dissa Sverige får man helt enkelt fråga denne vad som är så dåligt med landet. Och under vägen korrigera denne om uppgifterna är felaktiga.

Man behöver inte dramatisera det, man ska inte (om man är i minoritet i ett gäng) behöva slåss för sin ståndpunkt varje dag. Det är slöseri med energi. Men om man på grunden, "vi respekterar varandra för att vi gjort affärer" (= det som gör att man är med i detta gäng), kan få de andra att förstå att man inte tolererar grundlös svenskfientlighet, då har man visat omgivningen vad man står för. Vilket torde ge respekt. Så lite lagom risk för man ta för att vinna denna respekt.

Jonathan sa...

OK, tack för ditt svar. Ska reflektera över det :) Men om jag till exempel skulle säga att jag vill ha ett (iaf 95%) etniskt rent samhälle. Hur kan jag då INTE kränka en människa av annan ras (eller ännu svårare: blandad ras) eftersom det blir personligt. Jag säger ju i så fall indirekt att jag vill att de ska ut härifrån. Jag vill så klart inte att mina vänner ska flytta, men det är ju väldigt inkonsekvent och strider rakt emot vad jag tror på.

Det är sorgligt att det ens ska behöva vara så här. Hade vi inte massimporterat från början hade vi inte behövt dessa etiska dilemman.

Svensson sa...

Man får ta ett steg i taget. Alltså: du har nationalistiska åsikter. Bra. Men utöva i så fall politik genom att rösta i riksdagsvalet (kanske ND i ditt fall, kanske SvP), sedan i din vardag får du se till vad som låter sig sägas. Om du måste, säg att du är nationalist, att du värnar ditt land och ditt folk. Var annars inte så präglad av detaljer. Politik kallas ju "det möjligas konst" och om jag hade övervägande icke-svenskar runt mig i vardagen skulle jag se till vad som är möjligt då. Dvs att inte prata så mycket politik. Dvs fortsätt hysa åsikten att du anser ett övervägande vitt Sverige vara ditt ideal men skriv det inte på näsan på dina polare. Dina tankar är dina.

Samtidigt har jag för mig att "vanliga invandrare" nog tål att höra från en svensk att han gillar sitt land. Det är bara fanatiker = elit-invandrare som Nalin Pekgul, Ibrahim Baylan och Kurdo Bakshi som är direkt svenskfientliga. Jag menar, om du träffar invandrare och gör affärer med dem så är affärerna det viktiga. Parallellt med detta har du dina privata, politiska åsikter men man kan inte alltid få igenom sin politiska agenda i vardagen.

Du ska inte behöva lida för att politikerna skapat ett helvete. Som privatperson får man se till vad som är möjligt i vardagen. Att tona ner sina åsikter anser inte jag vara ett svek mot ens ideal. Det är helt enkelt ett exempel på det jag sa i början av denna kommentar, "det möjligas konst". "Gör vad du kan med det du har där du är" som någon sa.

Jonathan sa...

Ja, det gäller väl att hitta balans, helt klart. Det är inte min starka sida dock eftersom jag inte känner mig särskilt "balanserad" eller labil själv.

Har röstat SD förra valet men jag tycker ändå de är för PK. Röstade mest för att jag ville ha in dem i riksdagen och att debatten iaf kommer upp till ytan och kanske mjuka upp så att våra farliga tabun försvinner.

Dock vet jag inte hur SvP eller ND ställer sig mot andra vita europeer? Är själv inte heller etniskt svensk då jag är av danskt och mellan/sydeuropeiskt ursprung (nöjd med båda). Dock förespråkar jag ingen massinvandring av dessa heller.

Funderar en del på hur man rent politiskt skulle gå tillväga för att bevara den nordiska särarten. Hur skulle man kunna lösa det med exempelvis halvsvenskar eller mulatter? Var hör de hemma? Jag ser det moraliskt förkastligt att be en mulatt lämna Sverige, han är ju faktiskt också svensk. Det verkar i princip omöjligt att lösa rent praktiskt längre. Vad tänker du om det?

Jonathan sa...

"Är själv inte heller etniskt svensk då jag är av danskt och mellan/sydeuropeiskt ursprung (nöjd med båda)." Det där lät kanske fel. Att jag är "nöjd" menar jag inte att man ska vara missnöjd om man är av någon annan ras, bara att jag är stolt över mitt ursprung.

Svensson sa...

Raspolitik kan bli komplicerat när det kommer till detaljer. Men själv anser jag generellt: vi måste våga erkänna att etnicitet spelar roll. Vi måste sluta vara rädda för att diskutera dessa frågor. Svart etnicitet anses fin, asiatisk etnicitet, ja all annan identitär, etnobaserad tendens hyllas. Men vit etnicitet rasiststämplas. Nu får det bli slut på det. Vita folk existerar, vi har rätt till vår del av jorden (Europa). Idag förvägras vi ideellt (och i morgon kanske reellt) denna rätt.

Vi måste flytta fokus, flytta det åt en diskussion där även vita folks existens garanteras. Debatten får inte vara som nu då eliten pissar på sig så fort man hävdar att även vita folk ska få leva. Samnationalism är vägen, dock inte mesigt regnbågsaktig (se låten "Barn av regnbuen" som Breivik med rätta hatade...) utan i den formen att man lugnt hävdar jag är den jag är och stolt över det. Detta är vägen framåt, var så säker. För den som står för det han är kan inte besegras. Den som däremot hatar den han är måste förlora. Enkel matematik.

Jonathan sa...

Bra skrivet och kan inte mer än instämma. Kommer fortsätta läsa din blogg (läser inga andra bloggar så känn dig hedrad ;)). Och tack för din positiva uppmuntran, det är sånt jag behöver höra, inte massa negativa, nedvärderande och rasistisk skit som ofta ser på internet.

Etiketter

A-Z (5) abb (82) abbm (6) abbX (4) ahma (6) aktuellare böcker (50) aktufall (7) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (27) att vara Svensson (226) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (18) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (11) bim (11) bing (294) biografi (16) bloggish (59) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (12) Den musiske matlagaren (14) Dick (8) dune (8) Eld och rörelse (34) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (2) esoterica (117) etni (13) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (4) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (119) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (33) inva (25) ipol (67) islam (6) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (24) kuro (2) libyen (18) link (32) lite litteratur (96) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) mangs (2) Melinas resa (8) memoarer (10) mena (42) multiversums mytolog (5) natio (66) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (14) oneline (1) ori ett lag (53) pil (5) poesy (46) politikka (192) pr (52) pred (3) Priest (14) prophecy (21) rymd (2) sanskrit (9) sf man minns (99) small candies (125) Smaragdeburg (6) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (62) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (15) tempel (31) Tolkien (4) topp5 (8) typer (15) USA (18) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)