fredag 18 maj 2012

Progressiv nationalism


Tensta är en berikad förort till Stockholm. Det vet alla. Övervägande delen av befolkningen är invandrare, långt över 50%. Nu har det varit kravaller där, flera dagar faktiskt. "Ungdomar" står bakom enligt MSM. Jojo. På torsdagskvällen greps fyra av dessa ungdomar med brandbomber. Och detta plus några faktiska bilbränder kallar polisen "lugnt"...! Det nya Sverige visar sin bästa sida. Och nu svamlas det om statlig imamutbildning. Syftet är kanske att stävja den värsta islamismen men, kom igen, detta är korkat. Vi ska inte ha någon statlig imamutbildning; allt stöd till islam ska minska. Den religionen har politiskt gjort bort sig, senast i Uppdrag Granskning häromdagen då man visade sin kvinnofientliga agenda. Och regeringen säger faktiskt nej till utbildningen. Säg nej till massinvandring och dhimmifiering också så är jag med. svd dn

Vissa nysvenskar är en belastning för Sverige. Islam måste få kritiseras. Den dhimmifiering, den anpassning till islamska livsmönster som pågår nu, måste upphöra. Istället bör vi fokusera på gammelsvenskar, traditionella svenskar. Läs de artiklar som finns i listen överst. Massinvandring, Sprickorna i muren och Svenskar existerar. Mitt budskap är att Sverige finns och att den progressiva nationalismen lever.

Jag är nationalist. Jag älskar det här landet och vurmar för Sverige: landet, folket, historien, naturen. Så vad har jag skrivit i ämnet? En hel del faktiskt. Här på Galaxen har jag bloggat till Sveriges ära ett flertal gånger. Bland annat i talet på nationaldagen förra året. Jag tyckte det var nog med kurdisk folkdans och invandrare som läser läxan för oss denna 6 juni. Sveriges nationaldag är till för Sverige. Detta måste sägas igen och igen.

Jag har även recenserat böcker som denna och denna. Det är tunga, gedigna verk, läsvärda på litterära premisser men även med ideologisk, nationell vinkling. Den senare länken handlar om Gripenberg som tekniskt sett var finländare, men han var svensk till etniciteten och hans "Aftnar i Tavastland" föranledde mig till reflektioner över hembygd och detta att slå rot.

- - -

Tidigare i år skrev jag om svensk historia. Jag postade en smärre svensk historik i ett antal delar. Här kan ni läsa om frihetstiden, här om karolinerna och här om Gustav II Adolf.

Det var allt ena stormaktsmässiga inlägg det...! Men jag har skrivit om modern svensk historia också. Som efterkrigstiden, utvecklingen under 1800-talet och Karl XIV Johan.

Och för diggare av det forna Sverige har vi dessa inlägg:
. Sverige, del 1: svioner är svear

. Sverige, del 2: Ynglingasagan

. Sverige, del 3: Rolf Krakes saga

. Sverige, del 4: Bråvalla slag

. Sverige, del 5: Ragnar Lodbrok

In alles är detta en svensk historia med traditionell vinkel. En historia som inte ber om ursäkt. En historia som säger att Sverige existerar, har gjort det sedan Hedenhös och kommer att fortsätta existera - om vi som traditionella svenskar vill det.

- - -

Jag bloggar inte bara här på Galaxen. Jag är med på Motpol också. Detta är ett traditionalistiskt, radikalt nätverk av bloggare. Man har även en resurs för gästskribenter. Maila infoATmotpol.nu om du vill skriva en gästkrönika - om du har något radikalt, kontroversiellt ämne du vill dela med dig av och få respons på. Motpolarna är aktiva typer, de läser inläggen noggrant. Jag började själv som gästskribent genom att berätta om min politiska resa.

Efter det fick jag rätt att driva min egen Motpolsblogg. Den heter Rent Principiellt. Den har varit igång sedan i januari 2011. Drygt 50 RP-inlägg har det blivit med tonvikt på kontroversiella ämnen med högerprofil. Ser vi till de rent nationella, Sverigerinriktade inläggen kan nämnas dessa:
Detta om hur Sverige ska definieras: etniskt, geografiskt och kulturellt.

Detta om vad jag specifikt gillar med Sverige. Som svenska dygder, flit och lugn, anspråkslöshet och chosefrihet.

Detta om hur asatroende och kristna kunde samarbeta mot islamism.

Detta om "etnofeminism" eller "kvinnonationalism", hur kvinnliga frågor har en given plats i nationalismen.

Jag har även skrivit om svensk historia och litteratur på Rent Principiellt: om Bondetåget 1914, om Tegnérs "Svea" och om Snoilskys "Svenska bilder".

- - -

Men detta är inte allt. Våren 2011 skrev jag även en del krönikor på Gotiska Klubben, en välläst, aktuell och kontroversiell blogg, nu som förr driven av den snitsige Goten. Här hyvlade jag till exempel av Dick Harrisons förnekande att Sverige existerar och här skildrade jag med polemisk udd ett besök vid Uppsala Högar.

Ett populärt inlägg av mig på GK var "Negrifieringens tidsålder". Där skildrar jag hur afrikaner, negrer och allt det där höjs till skyarna idag, ofta med historeförfalskning som följd. DERAS etnicitet får hyllas medan vår svenska inte får nämnas. Det är sådant jag reagerar emot som nationalist.

Relaterat
Dick Harrison är en hedervärd man
Krigssentiment: sand, grus och pinnmo
Koreakriget
Dikt
Camouflage
Strategiska inlägg
Min svenska historia
Vad som pågår
Det är lugnt idag
Sverige existerar
Händelser i Rokkana
Till frågan om etnicitet
Anti-vitt sentiment
Jakten på Minilorden
Konspirativt beteende

2 kommentarer:

Anonym sa...

Progressiv nationalism?? Är inte nationalism per definition konservativ?

Svensson sa...

Nej, inte min nationalism. Och i den mån jag är konservativ är jag radikalkonservativ. Dvs jag kritiserar massinvandring parallellt med att jag vurmar för tro, trygghet och tradition.

Jag är en modern nationalist, ingen punschpatriot. Jag har inget emot svenska flaggan t.ex men är s.a.s ingen flaggviftare.

Etiketter

A-Z (5) abb (82) abbm (6) abbX (4) ahma (6) aktuellare böcker (50) aktufall (7) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (27) att vara Svensson (226) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (18) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (11) bim (11) bing (294) biografi (16) bloggish (59) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (12) Den musiske matlagaren (14) Dick (8) dune (8) Eld och rörelse (34) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (2) esoterica (117) etni (13) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (4) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (119) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (33) inva (25) ipol (67) islam (6) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (24) kuro (2) libyen (18) link (32) lite litteratur (96) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) mangs (2) Melinas resa (8) memoarer (10) mena (42) multiversums mytolog (5) natio (66) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (14) oneline (1) ori ett lag (53) pil (5) poesy (46) politikka (192) pr (52) pred (3) Priest (14) prophecy (21) rymd (2) sanskrit (9) sf man minns (99) small candies (125) Smaragdeburg (6) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (62) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (15) tempel (31) Tolkien (4) topp5 (8) typer (15) USA (18) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)