lördag 1 juni 2013

Flashback-kampanjen "skapa en författare" går framåt: detta visar på den obändiga kraften hos internet



Sedan ett tag finns denna tråd på Flashback. Den driver en intressant kampanj.


Det handlar om att "skapa en författare". Tråden startades av en för mig okänd person. Denne har nicket "Svarta-Drulen". Han föreslog att man på Flashback kunde vurma för en konstnär som sedan blir stor tack vare detta. Och jag föreslog mig själv som föremål för kampanjen.

Nu har det hela tagit fart. Tråden läses av hundratals människor per dygn. Och igår skrev jag detta som sammanfattade kampanjen, som visade vad du som deltagare kan göra:
1) Gå till denna server för att ladda ner "Eld och rörelse", en novellsamling jag skrivit. Den har fått lovord av kritikerna när den först gavs ut. Det var 2007. Och det är noveller så du kan snabbt läsa en eller annan text och säga att "du har läst det".
2) Dela filen till dina vänner, länka till den på dina webbsidor och i bloggkommentarer. Säg vad du tycker om boken och, viktigare, säg att "detta är det nya Flashbackprojektet, det kan bli the next big thing".
3) Bygg upp energi och buzz kring det hela, och njut själv av energin. Make this viral...! Det är substans i mina texter så det är ingen risk att det hela stupar på kvalitetsaspekten. "Eld och rörelse" är erkänt bra. Och jag har skrivit fler böcker än så. (...) Det hela kommer bara att öka tills det ger genomslag i någon form av gammelmedia, även om att vara stor på nätet är ett ganska skönt mål i sig.
Jag skrev detta. Det låter väl kul? Jag tillfogade också denna disclaimer. Jag är ju en radikalhögermänniska:
Disclaimer: jag är ingen "vanlig" författare av mainstream-typ, en sådan som stödjer massinvandring och mångkultur. Jag är invandringskritiker och har varit det länge. Men, anser jag, förutom att det är det enda sunda att vara idag (invandringen måste få diskuteras öppet, inte omgärdas av en massa iditotiska tabun), så är snubbar som jag de framtida kulturella aktörerna. Sverige förändras nu: MSM tappar läsare, internet stormar av aktivitet, förorten brinner men regimen låtsas som ingenting och kavlar ut lögner som vanligt. I det klimatet är ett projekt som detta -- "skapa en författare" -- helt rätt anser jag. Eftersom jag är i takt med tiden.
Så om du som läser detta tycker att det behövs en radikalhögerförfattare i Sverige, en traditionalist med hög profil -- ladda ner "Eld och rörelse" och känn energin.


Relaterat
Det centrala dokumentet i denna operation
Intervju med mig
Historikernas roll i mediekriget: Hagerman, Harrison, Arnstad och Englund
Här för att stanna: begreppet "etnisk svensk"
Jan Helin, Åsa Linderborg mfl - Håll käften!
Vi defameras av "eliten", men låt oss inte defamera dem

Inga kommentarer: