onsdag 17 juli 2013

Jag har blivit vansinnig


Senaste nytt från min tehuva.


Jag ska bara säga att jag blivit vansinnig. Ja, helt galen. Troligen. Jag menar, jag lever mitt liv som förr. Men jag hyser vissa åsikter som inte är vanliga, inte vanliga alls. Det är nog bara jag som hyser dem i Sverige idag. Alltså är jag mogen för hispan.

Men hispan finns inte längre. Så jag for bo kvar här vid Västra kanalen och skriva böcker. Och mina dagsaktuella åsikter, som är helt väck tydligen, är dessa:
. en andlig väckelse är i faggorna
. Syrienkriget kan inte utvecklas till allmänt MENA-krig
. nationalismen och invandringskritiken kommer snart att vara allmänt accepterade
Vad har jag för belägg för detta då? Well, nyss bloggade jag om andliga frågor. Och för en dryg vecka sedan sa jag att vi lever i en fredligare värld numera. Den som idag spår krig spår, med andra ord, fel. Tidsandan är fredlig, inte krigisk. Trenden är, sedan kalla krigets slut, tydlig. Se här.

Men vem är jag att övertyga. Folk vill tydligen gnälla på att allt är dåligt. Well let them. Själv fortsätter jag mitt "vansinniga" liv och gör det ingen annan gör. Nu håller jag till exempel på att skriva en roman. Innehåll: hemligt.

För övrigt kan jag meddela att jag läser dessa böcker nu: "The Law of One", "Upanishaderna" i översättning av Martin Gansten och Måns Broo, "Finlands sak blev min" av Orvar Nilsson, "Fribytare i folkhemmet" av Per Engdahl och Carl Björemans "Soldat och general under kalla kriget".


Relaterat
Färre och mindre blodiga krig i världen idag
Östfronten 1941-45
Borg: Det röda massanfallet (1951)
von Luck: Pansarchef på östfronten och andra platser
Bilden är ett kollage jag gjort. Det består av gamla klistermärken.

Inga kommentarer:

Etiketter

A-Z (5) abb (4) abbX (1) ahma (6) aktuellare böcker (56) aktufall (10) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (28) att vara Svensson (235) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (18) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (11) bim (6) bing (287) biografi (16) bloggish (58) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (4) Den musiske matlagaren (14) Dick (8) dune (8) Eld och rörelse (33) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (3) esoterica (115) etni (2) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (3) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (121) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (33) inva (1) ipol (47) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (22) kuro (2) libyen (18) link (31) lite litteratur (97) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) Melinas resa (8) memoarer (9) mena (40) multiversums mytolog (5) natio (61) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (15) oneline (1) ori ett lag (53) poesy (47) politikka (170) pr (45) pred (3) Priest (14) prophecy (19) rymd (2) sanskrit (10) sf man minns (98) small candies (137) Smaragdeburg (5) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (62) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (17) tempel (26) Tolkien (4) topp5 (8) typer (16) USA (17) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)