torsdag 29 augusti 2013

"Eliten" har sin operation, jag har min. Vi får väl se vilken som varar längst


Folk gör saker. Och jag gör det jag gör. Och ingen kan hindra mig från det.


Sedan 2009 driver jag en kampanj. Jag har en nätverksamhet, jag kör en liten intelligensoperation. Det vill säga, sedan länge har jag mina böcker fritt upplagda, som denna. Jag vet inte någon annan författare i Sverige idag som har alla sina verk upplagda fritt på detta sätt. För så är det: allt jag skrivit, från romaner till diktsamlingar och essäsamlingar, finns gratis tillgängliga på webben. (i detta Motpolsinlägg beskrivs de centrala verken). Alla andra författare i detta land har ju sina texter bakom betalväggar, såsom att ha dem i form av pappersutgåvor eller e-böcker man måste betala för.

Därför är jag unik med denna operation. "Eliten" bedriver samtidigt sin operation. Den går idag ut på att starta krig mot Syrien. Det kommer inte att lyckas. Men många, både kritiker och stödjare, tycks tro att det hela blir av. Men detta är ju perverst. Hur kan man "tro på krig"...?

Världen är galen. Endast jag och några till är vettiga. Vi som tror på fred.

Jag är regimkritiker. Jag bedriver min operation med texter. Det är mina böcker som finns på nätet. Som denna. Jag kan inte tänka mig en bättre operationell vinkel på det hela. Jag verkar med mina texter på nätet. och jag har gjort det länge. Sedan 2009. Utgivningsmässigt har jag varit igång med böcker sedan 2007. Dessförinnan har jag varit frilansskribent sedan 1997. Och redan på 1980-talet gav jag ut amatörtidskrifter om science fiction. Bladen hette sådant som Åstundande, Den stumme astronautens blues och Bing.

- - -

Internetmässigt har jag sedan 2009 min operation i gång, fria resurser upplagda på en akademiserver. Här finns en översikt: de sju viktigaste verken beskrivs och länkas. Så om du vill vara med i denna "intelligensoperation", ladda ner texterna och läs.

Det är skönlitteratur jag puffar för: mina filer är romaner, essäer, en novellsamling och diktsamlingar. Plus essäsamlingar om verklighetens Japan och antikens kultur.

- - -

Jag bedriver regimkritik på denna blogg. Jag kritiserar den regim som hetsar mot krig i Syrien. För att sådan kritik ska vara effektiv måste man höja profilen. Bokstavligt talat. Man måste kunna presentera ett ansikte utåt. Det gör jag idag, i detta inlägg. Och jag gör det i denna intervju på denna blogg. Jag gjorde den i maj i år. Jag berättar där om ditt och datt som är intressant i fallet Svensson. Väl mött.

Ni kanske tycker detta är fåfängt. Jag säger: här står jag och kan inte annat. Media idag tar ju inte sitt ansvar. Författare som jag förtigs, bara för att man kritiserar massinvandring och mångkulturism. Därför måste jag göra sådana där intervjuer med mig själv.

- - -

Media och "elit" av idag är sjuka. Man hetsar till krig mot Syrien, trots att allt är en provokation. Gasttacken den 21 augusti var tårgas utlagd av "rebellerna", men skylld på Assads regim och kallad stridsgas. Detta är tydligt för alla. Se Fria Tiders granskning här.

I detta sinnessjuka läge måste författare som jag slita sig från sin Tangerine Dream-skiva, sin tekopp och sin Marvel-film på TV och protestera. Så jag gör det: som författare och medveten människa protesterar jag mot att det fria, sekulära Syrien håller på att invaderas av elitklubbsregimen. Många i Sverige och i världen tycks bisarrt nog vara med på noterna; man köper upplägget så som man gjorde i Libyen 2011. Nu har jag länge sagt att motståndet är större nu, men man vet ju aldrig. Man måste protestera om ännu ett Libyen, Irak eller Afghanistan är under uppsegling.

Syrien ska leva. Och Sverige ska leva. Det traditionella Syrien ska leva, fritt från intervention av elitklubbskrafter. Även Sverige bör befrias från PK-regim och elitvälde. Men en sak i taget.


Relaterat
Mina sju centrala verk
Hela min bibliografi: böcker plus artiklar och noveller
Autointervju
Sverige behöver en ny berättelse
Vad sysslar regimen med? Är den vansinnig?
Val i Norge 9/9 2013 -- FrP är solitt -- Ali Esbati är bekymrad

Inga kommentarer: