onsdag 4 september 2013

Kerry skyller gasattacken 21 augusti på Assad, här är bevisen på att han ljuger


Som jag sagt sedan mars förra året: det blir ingen intervention. Västmakternas försök att gå in i Syrien kommer aldrig att bli av.




Intervention i Syrien av väst: en länge närd dröm. Och nästa vecka ska USA:s kongress besluta huruvida USA ska intervenera. Men det blir sannolikt inte av. Det tycks bli ett nej till intervention. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det blir inget storkrig i Mellanöstern. Det är en fredligare värld nu. Tidsandan är inte för krig. Se er om i världen: folk protesterar. Det är inte som Irak 2003. Internet och folks förmåga att tänka själv har nått långt sedan dess. Det är en annan värld nu.

Det sjuka är förstås att Sveriges elit (Bildt m.fl) talar som om gasattacken 21 augusti utfördes av Assad. De, John Kerry och Obama talar som om det är bevisat. Men det är lögn. Indicierna på att gasattacken istället utfördes av rebellerna är många men jag nöjer mig med dessa tre:

1. Kerry använde foto från Irak 2003 när han skulle visa vad som hänt nu 21/8 2013.

2. Veterans Today 30/8 går igenom fler Kerry-lögner. Man skriver bland annat:
Kerry had said: “We know that the Syrian regime maintains custody of these chemical weapons.”

By Thursday, we knew that what Kerry said on Monday was not true. He said “we know.” But, according the U.S. intelligence officials cited by AP, we don't know.
3. Slutligen detta, från Asia Times-journalisten Pepe Escobar (från hans facebooksida, med ett utdrag ur en artikel): Ryssland har bevis på att rebellerna stod bakom gasattacken.

- - -

Det ser alltså illa ut för krigsgängets försök att få till något i Syrien. Jag säger som jag alltid sagt om Syrien: det blir ingen intervention, tidsandan är helt emot det.




Relaterat
Jag har sedan våren 2012 inte trott på intervention
Melina Starr, del 4: Four Winds Bar
Melina Starr, del 5: Amafortet
Melina Starr, del 7: Berlin
Melina Starr, del 9: Militariamässan

Inga kommentarer: