lördag 9 november 2013

Här frågar jag er, mina läsare: kan någon hjälpa mig med hosting av filer?


Jag postar detta parallellt på denna blogg och på Svenssongalaxen. Det rör sig om att erbjuda läsarna mer av mina texter, fritt och utan krångel. [Edit 10/11: denna efterlysning fungerade bra, jag fick hjälp. Ett smakprov på den nya hostingen ges i detta inlägg.]


Jag brukar ha mina verk upplagda på nätet. De brukar finnas hostade på en server för gratis nedladdning. Jag hade detta inlägg på RP tidigare i höst där jag nämnde vilka verken var och med länkar till servern. Där kunde ni läsare få info om och ladda ner filerna: pdf:er och epub-filer med mina romaner och essäsamlingar.

Nu har jag tagit ner filerna från aktuell server. Jag gjorde det för att jag kände för det. Men jag siktar på att skaffa en ny hosting för filerna. Min fråga är nu: kan någon i läsekretsen hjälpa mig med det? Om någon råkar ha serverutrymme över, och kan lägga upp filerna, vore jag väldigt glad. Det kan gälla såväl ”hosting tills vidare” som ”tidsbegränsad hosting” (tills vidare-alternativet är att föredra men är inget krav). Och jag kan betala för tjänsten om så krävs. Villkoret är i alla fall ”filerna upplagda så att folk kan ladda ner dem fritt, utan inloggning”. Dvs det vanliga sättet att hosta pdf:er man vill sprida. Mitt mail är lennart.svensson24ATcomhem.se

- - -

Vanligtvis när jag ordnar hosting av detta slag brukar jag maila filerna till webmastern ifråga och så får denne lägga upp dem. Jag skulle vara glad om samma rutin kunde gälla nu. Jag får nämligen spader på att gå in på diverse tjänster och ordna detta själv. Kort uttryckt: jag har inte lyckats med detta. Antingen fuckar det upp i inloggningen, eller så svarar firmorna inte på mail, eller så fattar jag inte rutinen (som på Scribd).

Men som sagt, jag kan betala för denna tjänst. Och i övrigt så är projektet ifråga, att jag delar med mig av mina verk fritt, något av en pionjärgärning i svenskt kulturliv. Jag vet ingen annan författare som lägger upp alla sina verk fritt på detta vis. Men jag (och David Wilcock) anser att detta är framtiden: att som författare ha större delen av sitt verk tillgängligt gratis. Internet medger ju detta, och som författare vill man bli läst; då förstår jag inte varför författare i gemen är så gnidiga kring detta.

Som sagt: har du serverutrymme och kan ordna hosting, hör av dig till mig på mailet lennart.svensson24ATcomhem.se så kan vi diskutera. Vad gäller textinnehållet så följer filerna svensk lag; de är fullt gångbara ur juridisk synvinkel.

Jag kan som sagt betala för tjänsten. Och för att ”sockra budet” kan jag säga att den som hjälper mig med detta även får 3 st friex av mina böcker.

Tack på förhand!


Relaterat
De filer det rör sig om
Näringsminister Annie L. möter sin överman
Alex Kurtagic om vänstern
Antivitism och svenskfientlighet är åtalbart
Att som operativ kunskapare bekämpa en sinnesslö regim
Church: Heart of the Andes

3 kommentarer:

Svensson sa...

Ny hosting är nu ordnad. Kolla detta inlägg.

Anonym sa...

"Jag vet ingen annan författare som lägger upp alla sina verk fritt på detta vis."
Kjell Höglund har lagt ut en del.
Rune

Svensson sa...

@Rune: det glädjer mig. Höglund är en underfundig musiker, och även som författare har han sina poänger. Det blåser på Gennesarets sjö...