söndag 10 november 2013

Nyhet: Mina filer är återigen fria. Pröva att ladda ner "Camouflage"


Nu är jag på banan igen. Mina romaner och essäsamlingar finns åter fritt tillgängliga. Med benäget bistånd har jag ordnat ett dropbox-konto. Kolla till exempel här, det är "Camouflage" i pdf-form. Fri som fågeln.


Det var ju så här: sedan 2009 hade mina roman-pdf:er och epub-filer funnits fritt tillgängliga. Folk tog del av dem, läste dem och delade dem till sina vänner. I oktober i år tog jag så ner dem från aktuell server, helt utan förvarning. Det kanske ni inte gillade...? Det kanske gick lite abrubt...? Ni kanske hade behövt visst förvarning...?

Nåväl. Nu finns filerna i alla fall åter tillgängliga. Ni kan till exempel pröva med att ladda ner pdf-filen "Camouflage". Detta är en roman från 2011 om en operativ kunskapare, en aktiv nihilist som gestaltar sitt liv och finner Den Omöjliga Friheten.

Jag är tämligen säker på att länken funkar. Jag har till exempel själv prövat att ladda ner filen. Och den som har lust kan ju 1) klicka på länken (du kommer då till en mörkgrå sida där det står "camo.pdf" i vänstra hörnet; till höger finns knappen "download" = ladda ner) 2) ladda ner filen genom att klicka på "download" 3) med filen väl på din dator, öppna den 4) meddela mig i kommentarsfältet hur det gick.

Nåväl, detta att meddela mig är frivilligt. Men det vore bra som koll för denna nya hosting.

Vad gäller säkerhet så är dropbox.com ett vedertaget sätt att dela filer med. Och mina filer per se är seriösa verk, avsedda att läsas. Inget annat. Det lovar jag.


Relaterat
Pdf-filen "Camouflage" på dropbox
Mer fakta om Camouflage
Eurovisionlåten 2013 -- ny text -- "Gyllene gryning"
Politism.se har brist på idéer men de kan få några av mig
Samnationalism -- en möjlighet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Provade att ladda ner filen och det funkade utmärkt.

Svensson sa...

Tack för det! Det var roligt att höra.

Mina filer finns och fungerar alltså. Under de följande dagarna ska jag sikta på att ge länkar till resten av verken jag nu har på dropbox (diktsamlingen Grönt ljus, Agajan äventyraren, Stridsmiljö 2500 osv).

Etiketter

A-Z (5) abb (84) abbm (6) abbX (4) ahma (6) aktuellare böcker (60) aktufall (20) alga (3) Andersson (2) Antropolis (20) apatia (10) ar (28) att vara Svensson (236) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (14) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (12) bim (10) bing (287) biografi (16) bloggish (61) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (5) Den musiske matlagaren (14) Dick (7) dune (8) Eld och rörelse (33) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (3) esoterica (116) etni (3) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (4) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (121) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (34) inva (1) ipol (48) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (22) kuro (2) libyen (18) link (30) lite litteratur (98) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) mangs (2) Melinas resa (8) memoarer (9) mena (40) multiversums mytolog (5) natio (63) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (15) oneline (1) ori ett lag (53) poesy (47) politikka (177) pr (46) pred (3) Priest (14) prophecy (19) rymd (2) sanskrit (11) sf man minns (100) small candies (142) Smaragdeburg (5) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (63) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (17) tempel (27) Tolkien (4) topp5 (9) typer (16) USA (17) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)