fredag 3 januari 2014

Det är jag som skriver dessa rader


Det är jag som skriver denna blogg.


Jag ÄR denna blogg. Jag skriver den. Jag driver den. Jag copy-pastar inte andras material. Jag "rebloggar" inte andras bloggposter.

OK, jag säger inget om denna taktik, den som vill får väl göra det. Men JAG gör inte så. Denna blogg är designad, skapad, kreerad efter mitt sinne. Det är inte bara en plats som uppstår och går under, tjolahopp. Den lever och andas. Svenssongalaxen är evig, den har alltid existerat i astralsfären. Och i november 2007 realiserade jag den på jordplanet. Det blev till den blogg ni nu läser.

Men som sagt, Svenssongalaxen är evig. Även om allt material skulle raderas i morgon så skulle Galaxen rotera vidare i en tidlös eter. Dess eviga sinnebild skulle ännu existera -- en bild av infall, drömmar, idéer, berättelser och debattinlägg.

- - -

Jag skriver denna blogg. Plus en annan blogg, en Motpolsblogg.

Motpol är ett nätverk av radikalkonservativa bloggare. Vi är 17 stycken skribenter som ingår i det hela. Och detta Motpol har nyligen fräschat upp layouten. Nu ser det ut så här. Min blogg, som förr hette "Rent Principiellt", är nu omdöpt till "Lennart Svensson".

Mitt senaste inlägg handlar om finska inbördeskriget 1918. Det var en heroisk kamp som satte stopp för pöbelvälde och bolsjevism och införde trygghet och västerländska värderingar. I Finland, och med fjärrverkan även i Norden som helhet.

Andra inlägg jag haft på sistone handlar om ett och annat. Till exempel om filmatiseringarna av Frank Herberts "Dune". Samt om hur det är straffbart att vara antivit. Att uttala sig nedsättande om den vita rasen är straffbart enligt avtalet ICERD från 1965. Det kan även, i vissa fall, straffbeläggas enligt folkmordskonventionen CPPCG från 1948.

Detta inlägg om antivitism blev omdiskuterat. Det var inte alla motpolare som gillade det. Vissa konservativa röster ansåg begreppet "antivit" vara för radikalt. Så är det inom dessa kretsar, det är svårt att vara alla till lags. Men det är ganska högt i tak på Motpol. Och jag kommer att fortsätta att använda begreppet antivit. Diskussionen om det hela finns här.

- - -

Motpol är ett nätverk där det förutsätts att man skriver sina inlägg själv. Inga rebloggningar, inga copy-pastings av andras texter alltså. Det borgar för kvalitet. Det är den standard som jag, som bloggare, tar för given. Jag menar, återigen, nog kan jag läsa andra bloggar som kör med rebloggning etc, men huvudfåran i bloggandet måste vara unika texter, upplagda just för bloggen ifråga. Då får bloggen atmosfär, en unik själ.


Relaterat
Motpol: Det är straffbart att vara antivit
Stig Wennerström
Botniabanan
Gideå kyrka
Wiks slott
Illustration: Caza

Inga kommentarer:

Etiketter

A-Z (5) abb (84) abbm (6) abbX (4) ahma (6) aktuellare böcker (57) aktufall (11) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (28) att vara Svensson (236) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (14) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (11) bim (10) bing (287) biografi (16) bloggish (57) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (5) Den musiske matlagaren (14) Dick (8) dune (8) Eld och rörelse (33) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (3) esoterica (115) etni (3) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (4) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (121) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (34) inva (1) ipol (48) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (22) kuro (2) libyen (18) link (30) lite litteratur (97) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) mangs (2) Melinas resa (8) memoarer (9) mena (40) multiversums mytolog (5) natio (63) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (15) oneline (1) ori ett lag (53) poesy (47) politikka (177) pr (46) pred (3) Priest (14) prophecy (19) rymd (2) sanskrit (11) sf man minns (98) small candies (138) Smaragdeburg (5) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (62) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (17) tempel (26) Tolkien (4) topp5 (9) typer (16) USA (17) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)