lördag 1 mars 2014

Två böcker i ett paket: säljes här för 75:-

Jag har sålt en del böcker i vinter. Det har gått bra. Vissa varor har tagit slut. Nu säljer jag sådant som jag ännu har i lager.



På dagens moderna bokmarknad finns det böcker av olika format. Det finns e-böcker. Och det finns pappersböcker. Och folk säger ofta: jag föredrar pappersboken...! Bra, då kan jag erbjuda er det. För här säljer jag mina två fysiska romaner i ett paket. 75:- inklusive porto är priset.

Jag säljer i detta inlägg mina två pappersböcker. Kostnaden är 75:- inkl porto. Maila mig på lennart.svensson24ATcomhem.se och meddela mig din adress så skickar jag böckerna. Jag meddelar även betalningssättet (internetbank).

Vilka är böckerna då? Du ser dem på bilderna i detta inlägg. Det är först ”Antropolis” från 2008 (hårdpärm med skyddsomslag, 205 s), en utopisk roman om en stad i framtiden. I Nova SF nr 20 skrev Mats Linder detta om boken: "Lättläst och personligt språk, massor med tankar och resonemang, sympatiskt innehåll." ISBN 978-91-633-3887-8.

Sedan är det "Till Smaragdeburg" som utgavs 2010 (hårdpärm med skyddsomslag, 136 s). Den handlar om en filosofisk resa genom ett psykologiskt landskap, med mål i det skimrande gröna Smaragdeburg i fjärran. Perra J skrev detta om boken på sin blogg i september 2010:
Man kan se boken som en guide, där man följer en rutt, och där de flesta av tillvarons komplexiteter utpekas kristallklart utan att det gås in i det – då hade denna bok sannolikt blivit väldigt tjock! Men bara för att författaren aldrig fastnar någonstans betyder det inte att han tar lätt på saker och ting – snarare att han har en intuitiv känsla för vad som verkligen är väsentligt.
"Till Smaragdeburg" har ISBN 978-91-978651-0-4.





Vill du läsa mer om böckerna per se? Läs då om "Antropolis" här och om "Till Smaragdeburg" här. I dessa inlägg finns fler recensioner citerade. Där finns även pdf:erna länkade så att du kan se hur inlagan ser ut. Du kan ladda ner pdf:en gratis om du vill. Men jag har för mig att pappersböcker ännu gillas av bokläsarna. Därför säljer jag dem med detta erbjudande. Som sagt: maila mig på lennart.svensson24ATcomhem.se och meddela mig din adress så skickar jag böckerna. Jag meddelar då även mitt kontonr för nätbetalning.

Ni får alltså två inbundna böcker för 75 kronor inklusive frakt. Säg vad ni vill men det är ett bra pris. Böckerna kan beskrivas som filosofiska vandringar i varierad miljö. Det är Eviga, Centrala Frågor som behandlas. Och det görs, som antytt av kritikerna, på ett läsbart sätt. Det är inte akademiska avhandlingar ni får här, det är romaner.

Om ni vill köpa varje bok separat kostar de 40:- inkl frakt.





Relaterat
Linder läser Svensson
Hela min bibliografi
Svensson: intervju
Memoarer
Verkförteckning

Inga kommentarer: