fredag 25 juli 2014

Erbjudande: mina två romaner plus en Lovecraftbok för 90:-


Det är dags för ett nytt erbjudande från min bokhandel. För 90:- inklusive frakt får du två romaner plus en bonusbok. Romanerna är mina egna, "Antropolis" och "Till Smaragdeburg". Bonusboken denna gång är Lovecrafts "Sarnaths undergång" (Bakhåll 2011).




Här säljer jag två av mina egna romaner plus en Lovecraft-samling som bonus. För detta betalar du endast 90:-. Porto ingår i priset. Maila mig på lennart.svensson24ATcomhem.se och meddela mig din adress så skickar jag böckerna. Jag meddelar även betalningssättet (internetbank).

Vad gäller bonusboken så heter den som sagt "Sarnaths undergång". Den innehåller titelnovellen plus "Iranons dröm", "Den lurande skräcken" och kortromanen "Sökandet efter det drömda Kadath". Plus ett efterord av Martin Andersson. Sidantal 172. Boken är i hårdpärm och helt oläst. (Alternativ bonusbok: Lovecrafts "Fasansfulla händelser i Dunwich" från samma förlag. Säg till vilken du vill ha.)

- - -

I paketet jag nu säljer ingår även två romaner av min hand. Det är först ”Antropolis” från 2008 (hårdpärm med skyddsomslag, 205 s), en utopisk roman om en stad i framtiden. I Nova SF nr 20 skrev Mats Linder detta om boken: "Lättläst och personligt språk, massor med tankar och resonemang, sympatiskt innehåll."

Sedan är det "Till Smaragdeburg" som utgavs 2010 (hårdpärm, 136 s). Den handlar om en filosofisk resa genom ett psykologiskt landskap, med mål i det skimrande gröna Smaragdeburg i fjärran. Perra J skrev detta om boken på sin blogg i september 2010:
Man kan se boken som en guide, där man följer en rutt, och där de flesta av tillvarons komplexiteter utpekas kristallklart utan att det gås in i det – då hade denna bok sannolikt blivit väldigt tjock! Men bara för att författaren aldrig fastnar någonstans betyder det inte att han tar lätt på saker och ting – snarare att han har en intuitiv känsla för vad som verkligen är väsentligt.
Här finns mer info om böckerna: om "Antropolis" här och om "Till Smaragdeburg" här. I dessa inlägg finns fler recensioner citerade. Där finns även pdf:erna länkade så att du kan se hur inlagan ser ut. Du kan ladda ner pdf:en gratis om du vill. Men jag har för mig att pappersböcker ännu gillas av bokläsarna. Därför säljer jag dem med detta erbjudande. Som sagt: maila mig på lennart.svensson24ATcomhem.se och meddela mig din adress så skickar jag böckerna. Jag meddelar då även mitt kontonr för nätbetalning. Det är ett personkonto, därför lägger jag inte ut det här.

Ni får alltså tre inbundna böcker för 90 kronor, och portot ingår. Det kallar jag ett hyfsat erbjudande.




Relaterat
Linder läser Svensson
Hela min bibliografi
Svensson: intervju
Memoarer
Lovecraft: Sarnaths undergång

Inga kommentarer:

Etiketter

A-Z (5) abb (82) abbm (6) abbX (4) ahma (6) aktuellare böcker (50) aktufall (7) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (27) att vara Svensson (226) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (18) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (11) bim (11) bing (294) biografi (16) bloggish (59) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (12) Den musiske matlagaren (14) Dick (8) dune (8) Eld och rörelse (34) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (2) esoterica (117) etni (13) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (4) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (119) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (33) inva (25) ipol (67) islam (6) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (24) kuro (2) libyen (18) link (32) lite litteratur (96) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) mangs (2) Melinas resa (8) memoarer (10) mena (42) multiversums mytolog (5) natio (66) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (14) oneline (1) ori ett lag (53) pil (5) poesy (46) politikka (192) pr (52) pred (3) Priest (14) prophecy (21) rymd (2) sanskrit (9) sf man minns (99) small candies (125) Smaragdeburg (6) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (62) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (15) tempel (31) Tolkien (4) topp5 (8) typer (15) USA (18) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)