onsdag 2 juli 2014

Säljes: två romaner plus "Taktik på östfronten" för 90:-


Härmed ett nytt erbjudande från min bokhandel. För 90:- inklusive frakt får du två romaner plus en bonusbok. Romanerna är mina egna, "Antropolis" och "Till Smaragdeburg". Bonusboken heter "Taktik på östfronten" som kom 1958.




Här säljer jag två av mina romaner plus en faktabok som bonus. För detta betalar du endast 90:-. Porto ingår i priset. Maila mig på lennart.svensson24ATcomhem.se och meddela mig din adress så skickar jag böckerna. Jag meddelar även betalningssättet (internetbank).

Vad gäller bonusboken så heter den som sagt "Taktik på östfronten". Författaren är generalen Eike von Middeldorf (1915-1995). Boken gavs ut på Hörsta förlag 1958. Originalet hade kommit strax före och hette "Taktik im Russlandfeldzug". Boken ger en översikt över de tyska och ryska stridssätten under östfrontsfälttåget 1941-45. På vägen skildras infanteri, pansar och artilleri plus speciella problem som strid i stad och strid i mörker. Kunskapsnivån är relativt hög men boken är välskriven och lätt att komma in i. Sidantal: 248. Boken är illustrerad med snitsiga skisser som bland annat visar olika sätt för infanteri att understödja pansar.

Vad gäller det exemplar jag säljer så är boken något nött i kanterna. Men ryggen är ovikt och boken verkar vara oläst. Detta är ett väldigt bra skick för en bok från 1958, vill jag mena. Boken är i mjukpärm men med trådbindning, så den håller för att läsas.

Igår hade jag en liknande annons. Då var det Jan-Olov Rönns "Utan media kan du inte starta ett krig" som var bonus. Nu har den sålts i ett paket ihop med ett ex vardera av romanerna, som förvisso finns i flera ex. Men bonusboken finns bara i ett ex. Så passa på.

- - -

I paketet jag nu säljer ingår även två romaner av min hand. Det är först ”Antropolis” från 2008 (hårdpärm med skyddsomslag, 205 s), en utopisk roman om en stad i framtiden. I Nova SF nr 20 skrev Mats Linder detta om boken: "Lättläst och personligt språk, massor med tankar och resonemang, sympatiskt innehåll."

Sedan är det "Till Smaragdeburg" som utgavs 2010 (hårdpärm, 136 s). Den handlar om en filosofisk resa genom ett psykologiskt landskap, med mål i det skimrande gröna Smaragdeburg i fjärran. Perra J skrev detta om boken på sin blogg i september 2010:
Man kan se boken som en guide, där man följer en rutt, och där de flesta av tillvarons komplexiteter utpekas kristallklart utan att det gås in i det – då hade denna bok sannolikt blivit väldigt tjock! Men bara för att författaren aldrig fastnar någonstans betyder det inte att han tar lätt på saker och ting – snarare att han har en intuitiv känsla för vad som verkligen är väsentligt.
Här finns mer info om böckerna: om "Antropolis" här och om "Till Smaragdeburg" här. I dessa inlägg finns fler recensioner citerade. Där finns även pdf:erna länkade så att du kan se hur inlagan ser ut. Du kan ladda ner pdf:en gratis om du vill. Men jag har för mig att pappersböcker ännu gillas av bokläsarna. Därför säljer jag dem med detta erbjudande. Som sagt: maila mig på lennart.svensson24ATcomhem.se och meddela mig din adress så skickar jag böckerna. Jag meddelar då även mitt kontonr för nätbetalning. Det är ett personkonto, därför lägger jag inte ut det här.

Ni får alltså två inbundna böcker plus en bonusbok för 90 kronor, portot ingår. Det kallar jag ett hyfsat erbjudande.




Relaterat
Linder läser Svensson
Hela min bibliografi
Svensson: intervju
Memoarer
Verkförteckning
Östfronten 1941-45

Inga kommentarer: