fredag 9 mars 2012

Kâli Yuga slutar i år


Jag har tidigare debatterat med signaturen Nordbo när Kâli Yuga egentligen slutar. Jag har menat "snart", han har menat "förmodligen långt senare". Men efter att ha sett denna Youtubefilm får jag vatten på min kvarn: Kâli Yuga slutar i år.




David Wilcock är det som föresläser i filmen. Jag vet inte om han nämner just detta Kali Yûga, hinduismens begrepp för en tid präglad av materialism och nihilism - som vår. Nämner han det? Jag minns inte. Filmen var så lång, en timme. Men han nämner Mayakalendern, han nämner Kheopspyramidens tecken. Och till det har vi den kinesiska almanackans 2012 som är "Drakens år", lovande "stora förändringar och förstörelse av det gamla".

Detta får vi se i år. Wilcock är rätt far out i sin föreläsning, han har plejadiska och atlantiska utflykter. Men inte mig emot. Men kanske dig...? Så du som läser det här, om du hatar andlighet och spekulationer, sluta läsa. Fri vilja är tidens lösen. Vi som vill tro, vi tror, du som inte vill slipper och kan fortsätta med din materialism och nihilism.

Det kommer att ske en energihöjning. Något kärnvapenkrig blir det inte. Kanske inget krig alls. Mäktiga, kosmiska krafter kommer att förhindra det. Jag har sett det i min kristallkula.

Och inte bara det: som kristen kan man ju inte "tro på krig". Jag har i och för sig skrivit om krig, som här, men jag spekulerar inte längre över en helvetisk utveckling för mänskligheten. Saker och ting håller istället på att ordna sig. Det är Wilcocks budskap. Hans film heter "Prophecies and Science of a Golden Age". Det är en föreläsning med vissa animerade inslag. Men han föreläser bra, han har koll och en gnutta självironi. Jag leddes till honom av denna flashbacktråd.

- - -

Andlighet, energihöjning, slut på Kâli Yugas förtvivlan och mörker. Ända sedan jag startade bloggen har jag varit inne på esoterica. Castanedas böcker har varit ett genomgående tema. Kristendom har jag bloggat om. Och nu drar det ihop sig till Nya Tider, tider jag länge sett komma.

Det håller på att ordna sig. Andlighet är det nya normala, materialism är ute. Så nu har den tillväxtfixerade, diktatoriska, hjärntvättande, rasiststämplande Regimen ingen suck längre. Kosmiska krafter arbetar för oss som håller på tro, trygghet och tradition. I den nya världen lär i och för sig många gränser falla. Men kan vi som folk få ett ord med i laget, kan vi få garantier för fortsatt existens, för ett slut på anti-vitt sentiment och svenskhat, för en human biodiversity och acceptans även för vita identitärer i det nya läget, ska det nog ordna sig.

Och det ska det nog. De plejadiska aliens som verkar för det goda är ju "Nordic type aliens"...!

Samarbete, samnationalism och "we, the people" är måttot för dagen.




Relaterat
Castaneda: "The Fire From Within"
Stridsmiljö 2500
Flashback
David Wilcock
Kristendom som världsreligion
Bild: altaret i Själevads kyrka

8 kommentarer:

Anonym sa...

År 2012 kommer bli omstörtande. Vi går in i Krita Yuga. Kalki kommer framträda i en ljusblixt, sittande på en vit springare -http://en.wikipedia.org/wiki/Tjängvide_image_stone
Lögnens apostlar kommer att kräla i aska, däribland Fredrik Reinfeldt, Jonas Gardell, Mattias Wåg, Frank Zappa mfl
Breivik var en budbärare. Ödet tar ut sin rätt.

Anonym sa...

Frank Zappa? /Non serviam!

Anonym sa...

Intressant titel i sammanhanget:
http://shop.wermodandwermod.com/index.php/books/our-titles/the-palingenesis-project/the-revolt-against-civilization-the-menace-of-the-under-man.html
.
Och, ja..Zappa och Reinfeldt: båda är "bastarder", i värsta fall resultatet av en till handgriplighet driven dominans av en Affenmenche.

Fri pdf sa...

@anonym 09.03: Kalki, Den tolfte imamen, Gandalf den Vite, allt flödar samman. Det blir verkligen för lögnens månglare att göra bot och bättring.

Man måste ha sin andliga rustning i ordning inför Förändringen. Det är goda nyheter för oss som Tror. Men för dem som vägrar tro blir det värre. Det är fri vilja: vägrar man tro är det för att man inte vill tro. Enkelt matematik.

Anonym sa...

"vägrar man tro är det för man inte vill" och sedan kan man nästan höra den avslutande mening: "därför är man straffansvarig för sin överbevisning". Ni är alla våldsdyrkare och farliga. Tro skapas via komplexa mekanismer. Han som "tror" av vilja är irrationell. Ps. ska skratta högt och länga nyårsafton 2013 när inget hänt förutom Greklands exkommunikation ur skrankepåvedömet EU. Och jag ska fira när Obama vinner presidentvalet igen. Och jag ska fira när jag får min kandidatgrad i ett vetenskapligt ämne. Jag ska jobba för det bästa för mina vänner och för alla andra. Jag ska försöka bidra till samhällsdebatten. Men inte fan tror jag eller accepterar jag er idiotiska skit.

Fri pdf sa...

@anonym 12.15: "idiotisk skit". Snacka om det du som "nästan kan höra" något du lägger i min mun.

Vårda tonen. Jag accepterar inte vad som helst i kommentarsfältet.

Nordbo sa...

Nja, jag tror att det är ca 427000 år kvar. Profanum vulgus kommer dominera den världsliga scenen länge än.

Fri pdf sa...

Kul att du svarade... den som lever får se.

Etiketter

A-Z (5) abb (84) abbm (6) abbX (4) ahma (6) aktuellare böcker (58) aktufall (11) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (28) att vara Svensson (236) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (14) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (12) bim (10) bing (287) biografi (16) bloggish (58) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (5) Den musiske matlagaren (14) Dick (8) dune (8) Eld och rörelse (33) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (3) esoterica (115) etni (3) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (4) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (121) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (34) inva (1) ipol (48) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (22) kuro (2) libyen (18) link (30) lite litteratur (97) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) mangs (2) Melinas resa (8) memoarer (9) mena (40) multiversums mytolog (5) natio (63) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (15) oneline (1) ori ett lag (53) poesy (47) politikka (177) pr (46) pred (3) Priest (14) prophecy (19) rymd (2) sanskrit (11) sf man minns (98) small candies (140) Smaragdeburg (5) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (62) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (17) tempel (27) Tolkien (4) topp5 (9) typer (16) USA (17) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)