måndag 9 juli 2012

Det är juli


Molnen jagar och sommaren ilar.

Det är juli, det är sommar. På nattduksbordet ligger CD-boxen med Tangerine Dreams Virginskivor 1977-1983. Låtar som Thru Metamorphic Rocks, Pilots of the Purple Twilight och White Eagle är bra.

Annars sitter jag och recenserar böcker (sådant som Hancock, Evola och Ingela Bendts bok från år 2000 om Ellen Key). Frukten av min möda kanske dyker upp här vad det lider.

För övrigt surfar jag mest på nätet dessa dagar. Det hela kan formuleras som to studiously do nothing. Som taoisterna sa: "Gör ingenting, och allting ska bli gjort."

Relaterat
Bortom Drakens År
Camouflage
Strategiska inlägg
Min svenska historia
Händelser i Rokkana
Jakten på Minilorden
Konspirativt beteende
Svenssons hus när jag bodde i Enköping.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nu när du genom ditt Breivikbloggande gjort dig oanställningsbar för all framtid kan du på skattebetalarnas bekostnad ägna dig åt musik, böcker och gourmetmatlagning. Nice.

Svensson sa...

Du har fel. Jag har semester från mitt krogjobb.

Anonym sa...

Men du är ju författare?

Svensson sa...

Visst, jag publicerar texter här och var, som här och här Men jag kan inte leva på mitt skrivande, därför diskar jag på Portalen för att få råd med stångkorv på bordet.

Jag är författare. Jag skriver, jag har gett ut böcker. Om sedan en "riktig" författare är en som lever på sitt skrivande, eller en som gett ut tio romaner eller mer (Artur Lundkvists definition), det kan man ju tvista om. Om det i min wikipediaartikel står "diskare" gör mig annars inget, jag säger ofta till random folk jag möter att jag jobbar som det. Jag behöver inte göra mig märkvärdig med författartiteln, även om den är sann.

Etiketter

A-Z (5) abb (4) abbX (1) ahma (6) aktuellare böcker (56) aktufall (10) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (28) att vara Svensson (236) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (14) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (11) bim (6) bing (287) biografi (16) bloggish (57) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (4) Den musiske matlagaren (14) Dick (8) dune (8) Eld och rörelse (33) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (3) esoterica (115) etni (2) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (3) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (121) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (33) inva (1) ipol (47) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (22) kuro (2) libyen (18) link (30) lite litteratur (97) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) Melinas resa (8) memoarer (9) mena (40) multiversums mytolog (5) natio (61) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (15) oneline (1) ori ett lag (53) poesy (47) politikka (171) pr (46) pred (3) Priest (14) prophecy (19) rymd (2) sanskrit (10) sf man minns (99) small candies (137) Smaragdeburg (5) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (62) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (17) tempel (26) Tolkien (4) topp5 (8) typer (16) USA (17) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)