lördag 26 januari 2013

Världen höjdes


Ascension har inträffat. Sägs det. Världen höjdes den 21/12 förra året. Vi lever nu på en högre mental energinivå. Vibrationerna är annorlunda.




Världen är på rätt väg. Jag har sett det i mina drömmar. Jag skrev det här, i inläggets nedre halva. Och det är slutkrigat i världen. Se här. Atomkriget är inställt. Obama är president i USA, inte krigsgalningen Mitt Romney. Det ska vi vara tacksamma för. Men Obama har fortfarande en del att bevisa, jag är ingen religiös Obamait.

Ascension: det märktes kanske inget särskilt den där mångomtalade dagen, 21/12 2012, Mayakalenderns slut, 13 baktun, Zero Time osv. Men visst, det var något i luften. Det är min bedömning, med Gud som vittne: det var NÅGOT som hände då. Innan klockan 12, mitt på dagen, var jag en smula spänd. Men jag la mig ner för att vila middag. Jag kommenderade fram själsligt lugn. Sedan somnade jag.

En timme senare vaknade jag. Nå, hade världen förändrats...? Hade vi höjts till 4d, kanske till 5d:s sublima rike...? Nej. Det hade vi inte. Vi var kvar i tredje densitetens materialism. Jag hade i och för sig inte lovat något i den vägen på denna blogg, så min cred var förmodligen i behåll. Nåväl, det avgör ni läsare: är Svensson trovärdig efter de scenarios han drog upp 2012...?

Förmodligen anser folk att jag ännu är trovärdig. Folk läser ju fortfarande denna blogg med 200-300 besök per dag.

- - -

De som trott att ascension bokstavligt talat skulle höja oss till högre dimensioner, de hade övertolkat det hela. Hit hörde folk som Steve Beckow och David Wilcock. Wilcock hade ju en gång sagt att det enda vi tar med oss bortom ascension är vårt minne. Men, kan jag då säga: här är jag, och jag har både minne och kropp kvar. Wilcock, God bless him, hade fel där. Men de högre källorna för 2012:s innebörd, aktörer som Metatron, hade för sin del inte utlovat något radikalt, dimensionellt skifte detta datum. Så här skrev Metatron i mars 2012 om detta års skeenden:
Most of humanity will look around on December 22nd and say, "Nothing has happened, what was the big deal?". But the enlightened among you will know, that something magnificent has occurred, and that the true beginning of the Ascension has indeed dawned. [Källa]
- - -

De tre dagarna som följde 21/12 var för sin del serena. Men det är de ju alltid denna tid på året...? Nja, jag tror snarare att detta var de i esoteriska källor omtalade "three days of darkness". Tre dagar av andlig kontemplation, med anden i sublim, ordlös kontakt med Gud.

Efter julafton, efter de tre dagarnas stillhet, var det normalare energier. Men på en högre nivå. Halleluja.

Denna höjning blir bestående. Världen kommer att förändras. Disclosure och omdaning av vårt ekonomiska system är på väg. Men om det tar ett år eller tio år kan jag inte svara på. Sant är dock att den gamla tiden, med hyperkrig och andligt slaveri, massmedias hjärntvätt och skuldslaveri i form av fraktionell bankverksamhet - den är på väg ut, eftersom folk i gemen genomskådat bluffen. Det är bluff! Banker skapar pengar ur luft och gör oss till gäldslavar. Krig manipuleras fram för att berika kapitalister.

- - -

Återigen: världen är på väg åt rätt håll. Hyperkrig, krig av typen två stater som anfaller varandra med allt de har, de krigen är passé. De inbördeskrig som finns idag (summa två stycken, Syrien och Kongo) kommer inte att sprida sig till allomfattande kriser, trots att MSM kavlar ut det med sina krigsrubriker och övertolkningar. Gammelmedia tappar läsare, folk söker sanningen på internet. De inskränkningar av internet som diskuterats kommer inte att bli av. "Censur" och "internet" är oförenligt.

Reaktionen försöker så gott den kan. Svenska tv-nyheter av idag liknar till exempel Fox News, PK-versionen. Men det betyder föga. Folk har genomskådat lögnerna och de återvänder inte frivilligt till slaveriet som röstboskap, lättlurade och lättskrämda undersåtar som går med på elitens varje svindel. För har man redan smakat friheten återvänder man inte till det gamla.

Världens befrielse är i harmoni med den andliga höjning vi ser. Radikalism och regimkritik är i linje med esoterism och mental energihöjning. Vi lever i en sammetsdiktatur som sakta håller på att förlora makten. Det är tack vare den andliga renässans som kan sägas vara på väg. Och en yttring av det hela var, möjligen, den ascension som kan sägas ha skett 21/12 2012.

Energierna är annorlunda nu. Krig är omöjligt, sossarnas maktdominans är över, pyramiderna rivs och, den som vill, lyfter sitt huvud fritt. Vill du fortsätta som slav, fine, gör det då. Allt bygger på din fria vilja.




Relaterat
Världen är på rätt väg
Obama är, antagligen, rätt man
På Tempelberget
Solsken över ett kalhygge
Stad vid flod

Inga kommentarer:

Etiketter

A-Z (5) abb (84) abbm (6) abbX (4) ahma (6) aktuellare böcker (59) aktufall (21) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (28) att vara Svensson (236) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (14) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (12) bim (10) bing (287) biografi (16) bloggish (60) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (5) Den musiske matlagaren (14) Dick (7) dune (8) Eld och rörelse (33) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (3) esoterica (116) etni (3) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (4) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (121) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (34) inva (1) ipol (48) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (22) kuro (2) libyen (18) link (30) lite litteratur (97) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) mangs (2) Melinas resa (8) memoarer (9) mena (40) multiversums mytolog (5) natio (63) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (15) oneline (1) ori ett lag (53) poesy (47) politikka (177) pr (46) pred (3) Priest (14) prophecy (19) rymd (2) sanskrit (11) sf man minns (100) small candies (142) Smaragdeburg (5) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (63) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (17) tempel (27) Tolkien (4) topp5 (9) typer (16) USA (17) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)