fredag 14 juni 2013

Att ta debatten om samtid och framtid, tro och tradition


Jag är med lite här och där dessa dagar. Målet: att befria Sverige och befria världen.


Jag debatterar här och där: på Flashback, på Motpol och på denna blogg. Och vad jag och andra Sverigevänliga aktörer säger spelar roll. Vi värnar tryckfriheten: rätten att uttrycka även obekväma åsikter. Obekväma, men inom lagens råmärken.

Jag värnar min rätt att uttrycka mig om vad som ska hända med detta land. Som vit man, som etnisk svensk, får jag fan för det. Se till exempel i denna Flashbacktråd. Svensson ska tystas, nu liksom 2011. Det tycks vara målet.

Men jag tvivlar på att de lyckas. Det gick inte då och det går inte nu.

- - -

Sedan jag debuterade 2007 har jag varit omdebatterad. Åsikterna om mig skär sig. Min debutsamling "Eld och rörelse" ansågs av vissa vara absurd, andra ansåg den påminna om Ernst Jünger, andra ansåg att den visade på tomheten i tillvaron. Och min roman "Antropolis" från 2009 ansågs av Olof Livendahl på "Drömmarnas Berg" vara skum, i så måtto att han misstänkte att denna förevisning i ett framtida samhälle inriktat på konst, vetenskap och andlighet bara var en front för den "egentliga" utvecklingen som förstås är elände och förfall.

Så är det. Mina böcker möter debatt, mina böcker får folk att reagera. Jag har skrivit sedan jag var liten. Jag har alltid spritt idéer, berättelser och visioner omkring mig. Vissa står frågande, andra rycks med, andra är likgiltiga.

Så är det ju alltid. Så jag ber inte om något. Vill ni läsa något annat är det ingen fara för mig. Vi är många författare i detta land. Och historiskt finns det massor av bra saker att läsa: hela den så kallade världslitteraturen. Den är som bekant "väldigt höger". Men vill ni vara ombord på den här båten, vara med i mitt rejs, kolla in den här Flashbacktråden. Där talas om att "skapa en författare med Flashbacks genomslagskraft". Jag har nämnt den förr här på bloggen. Och sedan sist har folk hört av sig och protesterat mot att jag skulle bli föremål för kampanjen. Något alternativ till mig har de dock inte kunnat presentera.

Jag menar, visst kan man tänka sig någon som jag halvkänd operatör, som en musiker, som lägger upp sin musik fritt på Youtube. Denne kunde väl tråden ifråga "driva" och "göra känd". Men denne hypotetiske artist har ju inte hört av sig i aktuell tråd -- varken denne eller någon skådis, bildkonstnär eller författare. Men jag har ju redan min operation igång -- genom mina fria resurser, se blogginlägg här -- vilket gör att jag på papperet passar bra för kampanjen ifråga.

Är alltså jag den som denna kampanj bör driva? Gå till Flashbacktråden och debattera. All input välkomnas. Fri debatt, fria åsikter -- det är mitt ideal, även när det gäller mig och mitt verk. Jag undanber mig karaktärsmord och svartmålning, men i övrigt kan jag ta vilka tuffa åsikter som helst. "Stålblanka citat ska korsa luften, åsikter ska stötas och blötas"...

- - -

Kontroversiell ska man vara, det är bra. Har jag hört. Vass och omdebatterad som, säg, Nikanor Tetralogen, Henrik Johansson eller Karl-Ove Knausgård. Aftonbladets Åsa Linderborg ville i november förra året granska den sistnämnde. Jämte bonnrasism i internethögerns kommentarsfält ansåg hon, i en intervju i Medievärlden, att vissa formuleringar i norrmannens "Min kamp" var suspekta.

Jaha ja. Och kanske blir det dags igen nu? Realisten blev ju fälld nyss för att någon i en kommentar sagt neger; "negerpappa" var visst det brottsliga ordet. Jaja. Jojo! Och vad blir det härnäst? Ska regimen gå vidare nu och granska kontroversiella böcker? By all means, gör det. Go ahead punk, make my day! Eftersom jag tydligen också är kontroversiell -- 22.000 visningar i Flashbacktråden om mig -- så erbjuder jag härmed hela min bibliografi för granskning.

Vi får väl se vad det blir av detta. Kanske kan jag rentav vara lugn. Kanske är det åter den gode Knausgård som är i farozonen? Ska hans memoarepos synas i sömmarna, närläsas för att se om han säger något negativt om invandringen? Han har förvisso varit inne på dessa marker.

- - -

Jag högaktar Knausgård och tycker att han är vettig. Han och vissa andra författare behövs för att vara en finne i röven på etablissemanget. Säga dem att allt är inte frid och fröjd i PK-ismens tusenårsrike...!

Möjligen är även jag en avvikande röst. Jag ser i alla fall mitt ansvar att ställa mig upp och säga ifrån. Det är denna blogg om min Motpolsblogg bevis på.

Jag menar: jag är inget helgon. Jag gör det jag gillar. Men en och annan bloggpost och pdf-fil jag lägger upp ser jag som kamptexter -- som led i kampen att befria Sverige. Och, på sikt, världen, från den materialistiska, skuldförslavande regim vi lever i. Den styr oss med rädsla, inducerat via lögnaktiga massmedia. Och när rädsla och stress ökar går medvetandenivån ner. Detta kallas "Beckows lag" efter den kanadensiske bloggaren Steve Beckow.

Sådana saker är vad jag tänker på dessa dagar. Vi befriar oss idag från denna rädsloregim -- dels genom att finna lugn och styrka i våra respektive väsen, och dels genom att gå ut på nätet och återkräva det land och den frihet som var våra men som stals ifrån oss av elitklubben.

I denna kamp drar jag mitt strå till stacken. Med eller utan att skapa minnesvärda texter på kuppen. Sant är i alla fall att vad jag skriver väcker reaktion. Så var det igår, och så är det idag.


Relaterat
"Eld och rörelse" hyllades på Marmeladkungen i december 2008
Mitt Breivikbloggande debatteras på Flashback
Skapa en konstnär via Flashback
Bibliografi: jag
Diskussion om mina böcker
Två Junkers Ju 86 B3 på patrullflygning över Sverige. Tavlan är målad av Claus Bergen och finns i flygvapnets Malmensamlingar.

2 kommentarer:

Klarsynt sa...

Bra Svensson! Denna låt "Blood red skies" med Metal Goods sammanfattar känsloläget och spelplanen bra:
http://www.youtube.com/watch?v=qtnW8w3e-7Q

Svensson sa...

Tack Klarsynt. Här är låten klickbar: hård rock under kampens fana.

Den låten plus en rad andra Priestlåtar har varit mitt soundtrack under våren: Sinner, Grinder, Solar Angels, Thunder Road samt Reckless:

Nothing can stop me now I'm like a human dynamo,
live-wired and charging out with power...


Man kan säga: hela Priests låtkatalog 1975-1988 har något för alla faser i livet.

Etiketter

A-Z (5) abb (84) abbm (6) abbX (4) ahma (6) aktuellare böcker (58) aktufall (11) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (28) att vara Svensson (236) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (14) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (12) bim (10) bing (287) biografi (16) bloggish (58) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (5) Den musiske matlagaren (14) Dick (8) dune (8) Eld och rörelse (33) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (3) esoterica (115) etni (3) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (4) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (121) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (34) inva (1) ipol (48) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (22) kuro (2) libyen (18) link (30) lite litteratur (97) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) mangs (2) Melinas resa (8) memoarer (9) mena (40) multiversums mytolog (5) natio (63) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (15) oneline (1) ori ett lag (53) poesy (47) politikka (177) pr (46) pred (3) Priest (14) prophecy (19) rymd (2) sanskrit (11) sf man minns (98) small candies (140) Smaragdeburg (5) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (62) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (17) tempel (27) Tolkien (4) topp5 (9) typer (16) USA (17) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)