måndag 3 juni 2013

Det är dags för Svenssonaffären 2.0: den förra rasade 2011: den nya rasar nu



Jag är en radikal nationalist. Jag arbetar metapolitiskt med att ändra det svenska samhällsklimatet. Jag vill flytta fokus, lyfta frågor och öppna upp debatten. Detta ogillas av dagens mediagurus.


Hösten 2011 bloggade jag om Breivik. Se här. Det är rätt intressant må jag säga. Jag fördömde i denna process Breiviks dåd. Jag är och förblir emot våld. Jag är metapolitisk aktör, inte real- eller våldspolitisk. Men "eliten" blev ändå rädda för mig. Man sa att jag "stödde Brevik".

I vanliga fall hade jag, efter en sådan kampanj, utplånats av "eliten". Men nu var året 2011. Inte 1971. 2011 fanns något som hette internet. Och you can't fight the power of the internet. Det visar till exempel denna Flashbacktråd. Där fick jag stöd för min sak. Man måste få värna yttrandefriheten, även i tider när en sinnessjuk terrorist slagit till. Även inlägg som närläser hans manifest måste få vara tillåtet.

Det var vad Svenssonaffären handlade om. Det var när "eliten" ville karaktärsmörda mig och utplåna mig som fri medborgare.

- - -

Breivik är för sin del historia nu. Hans gärning har, framför allt, inte orsakat någon isolering av radikalhögern, så som vissa befarade vid tiden. Det går inte längre att smeta Breivik på den. Jag är i så måtto stolt över den -- över den fredligt arbetande, metapolitiska dissidenthögern. Den har som alltid internet som sitt operationsfält. Något "hyllande av Breivik" har knappt förekommit. De regimföreträdare som kallde mig "Breivikanhängare", "mannen i Härnösand som hyllar Breivik" -- deras skitkastarkampanj nådde ingen vart. Den var ju lögn. Och en lögn kan bara stöttas med en annan lögn innan hela korthuset rasar samman.

De lyckades inte stoppa mig. Min karriär har ångat på som vanligt efter detta. "Eliten" försökte stoppa mig. Men det gick inte. Kanske försöker de igen. Well go ahead punk, make my day.

- - -

"Eliten" vet vem jag är. Jag är på deras karaktärsmords-lista. De är ju bra på det. Expos Alexander Bengtsson sa ju på Svt.se 18/11 2011 att han kände till mig. Han sa att jag "finns lite i utkanten av den svenska främlingsfientliga bloggosfären". Halleluja.

Så gick det alltså till 2011 när "eliten" piskade upp en skitstorm mot mig. De lyfte mig, de satte fokus på mig som värre än Hitler. TT, Säpo, Miun, Verdens Gang, Mittnytt mfl mfl var inblandade. Det kanske låter som skryt. Men det är fakta. Det var inte jag som startade detta när jag skrev inlägget "Breivik var för otålig". Det var "eliten". Nåväl, drar man in mig i något sådant då väcks krafter som ligger bortom sådant som "bloggare", "enskild individ", "random snubbe". Då väcks krafter som är oerhört mycket större.

Vill ni veta vad jag talar om så gå hit. För här har vi Svenssonaffären 2.0. Det är ännu en internethändelse som säkert kommer att ge buzz och energi i vårt lilla land. Häng på!


Relaterat
Svenssonaffären 2.0: den är igång
Svenssonaffären 1.0, den skedde hösten 2011
Norge är vårt grannland
Min svenska historia
Rökstenen och Ramsundsristningen
Prins Eugen: "Mot Omberg"

Inga kommentarer:

Etiketter

A-Z (5) abb (84) abbm (6) abbX (4) ahma (6) aktuellare böcker (59) aktufall (21) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (28) att vara Svensson (236) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (14) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (12) bim (10) bing (287) biografi (16) bloggish (60) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (5) Den musiske matlagaren (14) Dick (7) dune (8) Eld och rörelse (33) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (3) esoterica (116) etni (3) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (4) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (121) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (34) inva (1) ipol (48) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (22) kuro (2) libyen (18) link (30) lite litteratur (97) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) mangs (2) Melinas resa (8) memoarer (9) mena (40) multiversums mytolog (5) natio (63) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (15) oneline (1) ori ett lag (53) poesy (47) politikka (177) pr (46) pred (3) Priest (14) prophecy (19) rymd (2) sanskrit (11) sf man minns (100) small candies (142) Smaragdeburg (5) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (63) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (17) tempel (27) Tolkien (4) topp5 (9) typer (16) USA (17) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)