tisdag 4 juni 2013

Kampen går vidare. Snart är det nationaldag. Då ska jag publicera mitt årliga nationaldagstal



Idag är det tisdag. I morgon är det onsdag. Och på torsdag är det nationaldag.


På torsdag, 6/6, är det Sveriges nationaldag. Då kommer mitt årliga nationaldagstal här på bloggen. Jag har bedrivit denna tradition sedan 2011.

Nationaldagen är svenskarnas dag. Då får vi se om våra fiender är så sturska. Ska PK-gänget ställa sig upp och smäda svenskar så som de brukar göra? Som martin Ezpeleta som i Aftonbladet förra året kallade svenskar för folk med "manetfärgad hy och med en dammtuss till hår"...?

Vi får väl se. Jag har min text klar. Mitt nationaldagstal i år handlar om att nog har vi medvind i kampen -- kampen för att ta tillbaka vårt land. Sverige är vårt, vi etniska svenskar finns och har rätt till detta land. Det är temat. Men även om en del går i vår väg nu så får vi inte slappna av och låta allt driva. Vi måste de facto föra kampen också. Även om det, ibland, är öppet mål så måste någon faktiskt kicka in bollen också.

Och för den som ser allt i svart är mitt tal en moralhöjare. Saker går de facto framåt. Trots att MSM och "eliten" tycks härska oinskränkt.

- - -

Mycket händer idag. Regimen beter sig svinaktigt. Som vanligt. Den stödjer terrorister i Syrien med 110 miljoner (Reinfeldt sa det i augusti förra året i sitt tal i Gustafsberg), skitmedia hyllar förortspöbeln och svartmålar polisen (senast var det Aftonbladets Linderborg som uppviglade), det traditionella Sverige trampas under fötterna och massinvandring råder. Lögner och åter lögner kavlas ut dag efter dag. Men vi som håller på det sedvanliga Sverige, vi låter oss inte luras längre. Vi vill befria Sverige från ljugmedia, terrorstödjande regim och sammetsdiktatur.

Och vi kommer att lyckas med det. Jag känner det, jag vet det. För så länge internet är fritt och vi kan yttra oss där kan vi sprida vår bild av verkligheten och få den att bli rådande.

- - -

Mycket händer nu. Och mycket har hänt i vår. Men just nu tänkte jag ta ledigt från samtiden och berätta om vad som finns på denna blogg i form av PORTRÄTT, av berättelser om MÄNNISKOR. Mest historiska sådana, men inte bara. På slutet tar jag till exempel itu med Stefan Löfvén.

De porträtt jag nu ska länka till rör sig om hjältar, mestadels, men även mer subtila och obskyra figurer får plats. Det rör sig om generaler, politiker, en och annan diktare samt några andliga storheter och lite annat.

Vi börjar i historien. Jag har bloggat om den. Och historiska figurer jag berört är sådana som Alkibiades, en athenare under peloponesiska krigens stormar, samt Hitler som det tydligen är kontroversiellt att blogga om, särskilt för en högerman som jag. Nåväl, vi får se hur det går, vad Makterna väljer att kalla detta mitt Hitlerbloggande. -- En person som är diger på historiska innebörder är vidare Robert E. Lee. Han var sydstatsgeneral under amerikanska inbördeskriget. Lika innebördsrika var andra världskrigets Patton och Rommel. Rommel, tycker jag, är och förblir förtjänt av sin hjältegloria.

En god representant för amerikansk general under efterkrigstiden är Norman Schwarzkopf. USA:s krigsmakt är iofs en imperialistisk erövrarmaskin, det har vi sett sedan Vietnam men ännu mer sedan Afghanistan och Irak. Men alla militärer gillar inte att användas som instrument för elitmaffian. Därför finns idag en gruppering inom Pentagon som lär kallas White Hats. Kanske får vi höra mer om dem snart.

Något är i alla fall på gång i världen. Det är min bedömning. Stora förändringar väntar -- förändringar till det bättre. Och folk som Schwarzkopf tycks mig ha, eller ha haft (han dog ju nyss) det rätta virket att vara en Hederlig General, en som förstår att uppfylla den ed man svurit, den att försvara konstitutionen. De nyssnämnda White Hats idé sägs ju vara att som soldater försvara Den Amerikanska Republiken, inte det AB Amerika som är elitmaffians rofferi- och utsugningsprojekt. Ungefär som Reinfeldt och c:o skiter i lagen och bara gynnar deras elitprojekt som kan kallas AB Sverige.

- - -

Det handlar idag om människor på min blogg. Går man till andliga storheter finns det ju några stycken. Men jag inskränker mig till de mer biografiska texterna. T.ex en sådan som den om Vivekânanda. Han var en indisk guru som verkade under början av 1900-talet. Han och hans lärare Râmakrishna hade sina poänger. Fler porträtt av andliga typer som getts på bloggen, är t.ex denna över Swedenborg, en storsvensk andeskådare, och denna över Carlos Castaneda. Denna länk går till en recension av hans första bok. Här har ni bloggens hela Castanedatråd.

- - -

Så några blandade personager som jag skrivit om. Till exempel är det ju så att en viss Anders Behring Breivik intresserar mig. Men jag är inte imponerad av honom. Det är skillnaden mellan Breivikbeundrare och mig, trots att MSM:s karaktärsmördare utmålat mig som anhängare till denne terrorist.

Vad gäller Breivik-Utöya så är detta komplex aktuellt idag. Denna tråd på Flashback, som handlar om mitt Breivikbloggande, har på sistone fått flera nya inlägg. Åsikterna skär sig, debatten står het. Var med!

Porträtt på min blogg: Breivik var norrman, och det var även författaren Leonard Borgzinner (1957-1990). Kolla upp honom, han var en galen anarkist med viss karaktär.

Personer jag bloggat om: de är så många att jag knappt kan räkna dem. Men jag har t.ex skrivit några rader om Lasse Holmqvist (1930-1996), som hade ett möjligen gripande levnadsöde som stor TV-kändis på 80-talet. En skåning likt Holmqvist var för sin del Åke Ohlmarks (1911-1984) som jag alltid kommer att digga. Han var översättare, författare och bråkmakare.

- - -

Slutligen några politiska figurer. Jag har t.ex bloggat om en viss Arne Treholt. Han var intressant. Och skyldig. Denne norske Sovjetmedlöpare förtjänade sitt straff. Det sägs aldrig i MSM. Där hålls han om ryggen av mediavänstern. Ungefär som Jan Guillou, som tagits till nåder trots sitt samröre med KGB.

Två svenska politiker allra sist. Jag har uttalat mig om Annie Lööf som är en misslyckad ledare. Samt om Stefan Löfvén som är mer bekväm i partiledarrollen men som annars är medioker som få. Av hans agerande och talande att döma kan han inget, vet han inget och vill inget. Bättring: att vara ledare innebär inte att säga plattityder interfolierade med glosan "tydlig". Tror han att vi är hur dumma som helst...? Han är en bonnrasist som numer är en svenskhatande fullblodsrasist. Inget annat. Jag tror inte han blir långvarig som partiledare. Han må vara mer samlad, mer "kompetent" än Håkan Juholt, men för de förändringar som stundar är Löfvén fel man. När världen frigörs och svensken tar tillbaks sitt land kommer han att stå där som ett fån och se på. Hela han kommer att se ut som ett frågetecken.

Man måste ha något att komma med som politiker. Löfvén tycks mig blott vara en re-enactor av klassisk sossepolitik; han ger intryck av att vara en återställare av den gamla socialdemokratiska världen men allt är sken och villa. Han är en projektion: folk ser i honom en fusion av allt det goda som stora sosseledare personifierat, en Per-Albin, en Erlander, en Palme och en Persson, men när det kommer till kritan har Löfvén ingen egen politik, ingen agenda, inget alternativ till materialism, massinvandring och konsumism. Han är i regel tyst och säger bara saker som "jag vill vara tydlig med..." när han tvingas uttala sig om något. Gårdagens utspel att hans morfar var nazist gör varken till eller från där. Det hela var en tom gest, ett skruvat försök att skaffa sympati -- "se jag är inte nazist, men min morfar var det" -- av en svenskhatande elitfigur.


Relaterat
Det finns mycket på Galaxen: bloggens innehållsförteckning
Hur var Hitler
Erwin Rommel
Jan Guillous förlorade heder
Alkibiades

Inga kommentarer:

Etiketter

A-Z (5) abb (84) abbm (6) abbX (4) ahma (6) aktuellare böcker (58) aktufall (12) alga (3) Andersson (2) Antropolis (19) apatia (10) ar (28) att vara Svensson (236) Ballard (11) begr (7) berättelser från Rokkana (14) Bhagavad-gîtâ (6) bilbabbel (20) bild (12) bim (10) bing (287) biografi (16) bloggish (58) Blue Öyster Cult (4) camo (4) Castaneda (22) conspi (5) Den musiske matlagaren (14) Dick (8) dune (8) Eld och rörelse (33) en gatas melankoli (11) En novell om Babylon (4) eng (4) eso (3) esoterica (115) etni (3) fall (4) fantasi-fantaså-fantasy (20) film och TV (42) flytten (3) gambla fiina versepos (4) gld (7) grek (10) Gripenbergs sol (4) heinlein (4) historia in nuce (121) hårdrocken rockar hårt (39) intr. mus (34) inva (1) ipol (48) italia (3) japan (3) Jünger (75) Jüngers liv (10) Kierkegaard (2) konsten att slå en tennisserve (17) Kristus (22) kuro (2) libyen (18) link (30) lite litteratur (97) ljus (6) Lovecraft (15) Maiden (9) mangs (2) Melinas resa (8) memoarer (9) mena (40) multiversums mytolog (5) natio (63) Nietzsche (4) niven (3) nuochda (1) Ohlmarks (5) ondit (15) oneline (1) ori ett lag (53) poesy (47) politikka (177) pr (46) pred (3) Priest (14) prophecy (19) rymd (2) sanskrit (11) sf man minns (98) small candies (141) Smaragdeburg (5) speng (6) stein (4) Stratopias gåta (62) survi (6) svens11 (10) Sveriges störste poet (8) Swedenborg (3) symbol (4) Syrien (17) tempel (27) Tolkien (4) topp5 (9) typer (16) USA (17) uselt (8) van Vogt (9) Vandra mot ljuset (1) vju (4) zeppelin (2)