onsdag 22 november 2023

Sextonårsjubileum

In Swedish. -- Nu är det dags för sextonårsjubileum.




Galaxen jubilerar. Bloggen startades 22/11 2007. Och idag är det 22/11 2023. Därför är det idag sextonårsjbileum.

Hurra...!

Det finns en del att se tillbaka på i bloggens historia. I år gör vi denna dragning: en titt på de radikala inläggen. De Sverigevänliga. De polemiska nationalistinläggen.

Det var väl så med denna blogg att jag gick ut lite löst i början. Skrev om ditt och datt. Men inte uttryckligen nationalism.

Men sedan tog det fart.

Bloggen startade som sagt 2007. Med diverse hjärtevärmade linlägg ur Svenssons liv och verk. Stilen var personlig men inte så värst politisk. Men inför valet 2010, då SD såg ut att bryta 4%-spärren och komma in i riksdagen, kom nationalismen på min dagordning.

SD:s roll dominerade då inrikesnyheterna, kan man säga.

Och SD möttes av en skitstorm utan like. Men jag stödde SD, röstade på dem i valet och är nöjd att de kom in i riksdagen. Och att de stannat där.

Och turbulensen kring detta fick mig på sikt att börja blogga om nationalism.

+++

Har jag några saftiga gamla inlägg att länka till då? Inlägg om Sverige och allt det där?

Vi tar det i tidsordning.

. 2012: "Svensk" är ett sedvanebegrepp. -- Våra fiender säger alltid "vad är svensk, definiera svensk". Här ges ett vidare svar på detta, såsom att "svensk är ett sedvanebegrepp".

. 2013: Hur man debatterar ner antirasister. -- Detta är ett referat av en Youtube-video. Den filmen är idag borta. Men mitt referat finns kvar, här. Det är en nyttig grundkurs i hur "antirasism" används för att förtrycka oss.

. 2013: Att bekämpa kulturmarxismen. -- Polemisk text om kamp mot Frankfurtskolans idéer.

. 2013: Här för att stanna: begreppet "etnisk svensk". -- Kärnan i vår kamp: vi strder för vår överlevnad som etniska svenskar.

. 2014: PK-regimen är ett skräckvälde. -- Vi lever under förtryck, tro inte något annat...!

. 2017: Min svenska historia. -- 2017 kom Ett rike utan like, en pro-aktiv svensk historiebok. På 580 sidor predikas nationalism i historieskildringens form. Och detta inlägg samlar de polemiska godbitarna ur verket.

. 2022.En viktig fråga om vad som står i RF. -- Vår grundlag heter Regeringsformen. Där står inget om "mångkultur". Även om våra fiender hävdar motsatsen. Detta inlägg klargör denna viktiga fråga.

. 2023: Nationaldagspredikan. -- Varje år publicerar jag ett tal på nationaldagen, 6 juni. I år var talet synnerligen grundligt och långtgående. Det talade bland annat om hur vi idag, med DNA-forskning, kan bevisa att detta land alltifrån bronsåldern bestått av arier.

Det får räcka. För detta inlägg.

Men kampen går vidare. Kampen för ett fritt Sverige.



Relaterat
Alvernas Elivåg
Logikdagen i Älgarås 2021
Poddar med mig
Bilden är ur en gammal utgåva av Frithiofs saga

Inga kommentarer: