fredag 14 februari 2020

Om Eld och rörelse


In Swedish, about my 2007 debut. -- För 13 år sedan gav jag ut min debutbok: Eld och rörelse.




Eld och rörelse innehåller noveller.

Jag gav ut verket på eget förlag 2007.

Hela boken presenteras här.

- - -

Vad har jag att tillägga i ämnet idag då?

Inget annat än att jag nu offentliggör det som först var tänkt att bli omslaget. Se ovan.

När det kom till kritan fixade jag ett annat omslag. Ett mer återhållet. Ett med mindre känsla av "död och natt och blod".

Men nu så... nu har jag äntligen fullbordat det ursprungliga omslaget. Så pass att det kan illustrera detta inlägg.

Bilden sammanfattar bokens titelberättelse ganska bra tycker jag. Vinterkrig, smyga i skogen, en något nihilistisk känsla över det hela. Yla i natten, pansar och blod...

- - -

I tillbakablickens karga sken är det ibland så att en författare inte längre står för sin debutbok. Särskilt om det är en egenutgiven sådan.

Men så är det inte med mig. Jag står ännu för mitt debutverk, ord för ord...!

Jag tycker till och med att det bara blir bättre med åren.

Men det är väl bara jag.



Relaterat
Mer om boken
Motpol recenserar
Min privata Operation Barbarossa
Reportage: kyrkogården
Edith Södergran: krigiskt sinnelag

Inga kommentarer: