måndag 6 juni 2022

Nationaldagen 2022: En svensk predikan

In Swedish. -- Idag är det nationaldag. Sveriges nationaldag.




Sveriges nationaldag 6 juni har en något avslagen karaktär.

Man saknar den där nationalistiska glöden... iaf. rent officiellt.

Men hur som helst, här, på bloggen, hyllas alltid 6 juni i nationalistisk yra.

+++

Jag vill först nämna några ord om intressepolitik. Intressepolitik är egentligen något mycket sunt.

Man säger till exempel: "intresset ljuger inte"...

Intressepolitiken är ärlig. Den visar dig direkt vad det handlar om. Det finns ingen dold agenda här.

Det är då, föga förvånande, att jag LS för intressepolitik.

Jag är svensk nationalist, jag gör vad som gagnar mig och mitt folk.

Med andra ord: ni kan lita på mig, jag för intressepolitik, jag ljuger inte -- ty INTRESSET LJUGER INTE.

+++

Jag är nationalist. Svensk nationalist.

6 juni, dagen som idag är, är vår dag som Sverigehyllande svenskar.

Men som jag sa i början så är dagens allmänna, officiella känsla lite avslagen.

Nya ritualer behövs därför -- nya ritualer för att hylla vårt Sverige på dess stora dag.

Och jag står gärna till tjänst med att skapa sådana nya ritualer.

Nya riter, ritualer och seder, ett nytt "traditionsenligt dagsprogram" -- det är vad som behövs för denna lite undanskymda festdag.

Som antytt: folk i gemen ser lite likgiltigt på nationaldagen. Till och med bland nationalister hör man sägas, "det är midsommar som är den rätta nationaldagen, vem bryr sig om 6 juni"...

OK. Men jag kommer aldrig att släppa 6 juni som märkesdag.

Och bland annat föreslår jag detta som ritual: att promota Ett rike utan like. Boken som skildrar det traditionella Sveriges historia.

Det är perfekt, det är som gjort: 6 juni är dagen då vi -- bland annat -- diskuterar och läser min svenska historia...!

+++

Det grönskar; det ser ni på bilden överst. Det grönskar denna 6 juni. Och nationalismen spirar. Här på bloggen. Och i boken.

Detta är nämligen boken som säger att (1) vi etniska svenskar existerar och (2) vi har historiskt byggt detta land.

Ingen annan bok säger det.

Därför ska ni skaffa den, ta del av den och förundras över svenskens äventyr genom forntid, medeltid, tidig modern och modern tid.

Många har redan köpt den. Jag citerar inget idag -- men -- låt det räcka med att säga att detta är min populäraste bok.

+++

Detta är en svensk predikan. Det jag säger här idag. Och det jag säger i boken.

I min episka, historiska översikt från år 0 till idag, kapitel 1-9, predikar jag svenskhet.

Och i min rundmålning av svensk kultur, kapitel 10, predikar jag svenskhet.

Och i min geografiska exposé över vårt fagra land -- kapitel 11 -- predikar jag svenskhet.

Ja även i min rundresa bland svealändska minnesmärken, det avslutande kapitel 12, predikar jag svenskhet.

Så är det med denna bok. Öppet och dolt, explicit och implicit, är den en enda, stor, rungande SVENSK PREDIKAN.

+++

Framtiden tillhör det traditionella Sverige. Det traditionella svenskheten, byggd och levd av etniska svenskar, är den grund varpå detta land vilar; och den är den grund varpå vårt återtagande av detta land vilar. Återtagandet från den gudlösa, ondskefulla PK-ismen.

Vi går mot framtiden med basen i det förflutna. Med tradition bygger vi framtiden -- en strålande framtid!



Köp boken på Alternamedia.

Köp boken på Amazon.se.

Köp boken från förlaget.



Relaterat
Boken
Citat mm
Radio Motgift recenserar boken i april 2017

Inga kommentarer: