onsdag 31 maj 2023

Böcker av mig i bokhandeln

In Swedish. -- Det finns diverse böcker av mig att köpa på nätet. Härmed ett urval.




Mina böcker är tidlösa. Och därför ständigt aktuella.

Så é de ju...!

Så för att köpa mina böcker, härmed några länkar. Det blir ett urval ur min produktion; detta är typ de populäraste böckerna. Men för en titt på hela min produktion, gå till denna bibliografiska översikt.

+++

Det gällde alltså länkar till köpställen för mina populäraste böcker.

Då börjar vi...

Ett rike utan like: länkar till alla köpställen finns i detta inlägg.

Den heliga flamman: länkar till alla köpställen finns i detta inlägg.

Ernst Jünger -- en biografi: länkar här.

Trotylstorm i öster: länkar här.

Alla mina svenska titlar på Amazon.se.

+++

Det var mina svenska titlar. Så några engelska:

Astral War: länkar här.

Actionism: länkar här.

Ernst Jünger -- A Portrait: köp den t.ex på denna nätbokhandel.

Richard Wagner -- A Portrait: köp den t.ex på denna nätbokhandel.

Science Fiction Seen From the Right: länkar till köpställen här.

Alla mina Manticore-böcker på Bokus.



Vad blir då nästa bok av mig? Det vet jag inte. Förlagsmässigt har jag just nu inga nyheter att komma med. OK, alldeles nyss kom ju essän Astral War på Manticore, en 170-sidig urtjusig pocket. Där har ni något att bita i, om ni vill ha något nyskrivet av mig.

I övrigt vet jag inte vad som kommer härnäst. Men alltså, rent kreativt har jag inga problem just nu. Att liksom "ur intet" få fram ny böcker är inte svårt för mig -- inte nu. Vad gäller själva skrivandet och skapandet så går det ganska lätt. Om Gud vill och skorna håller så ska det kanske komma något nytt någon gång. Så stay tuned...



Relaterat
Ett rike utan like: presentation på denna blogg
Den heliga flamman: min senaste roman, presenterad på Galaxen
Ernst Jünger -- en biografi: min Jüngerbok, presenterad på Galaxen

5 kommentarer:

Admin sa...

Hej, upptäckte just din blogg. Jag har sökt komma i kontakt med svenska traditionalister och du är den första jag stött på. Har du någon mailadress man kan nå dig privat på?

Svensson sa...

Trevligt att du upptäckt bloggen. Jag lämnar inte gärna ut min mailadress till alla och envar. Men ställ dina frågor här så ska jag svara efter förmåga.

Admin sa...

Jag förstår. Nå, jag är själv en anhängare av denna idétradition och blev upprymd när jag fann en likasinnad landsman. Därav intresset att brevväxla via mail för att utbyta erfarenheter och tankar. Är något av en novis i sammanhanget. Ser fram emot att utforska mer av din blogg.

Svensson sa...

Det är förstås lite svårt att komma i kontakt med likasinnade inom nationalism. Förr fanns Nordisk.nu som debattforum. Idag är det mer splittrat. Men vi har ju 08-folket med Swebb-TV, Nya Tider, Alternativ bokmässa och annat. Sedan har vi DFS i Älgarås med Logik förlag och aktiviteter i Svenskarnas hus. Dock är det något slutna grupper som bygger på IRL-möten.

IRL-faktorn gör annars att det finns en viss koll på vem man möter.

För kontakt på nätet måste man som nationalist tänka på "operativ säkerhet". Man vet ju aldrig vem det är som kommenterar. Så är det, strikt säkerhet råder. Det är läget idag, ja nu som förr. Synd om jag låter som som stasi men det är en beslutsam kamp som råder och man måste ha garantier för att folk man möter är dem de säger sig vara. -- Annars välkommen till bloggen.

Admin sa...

I vilket fall så tror jag det är viktigt med folk som är offentliga och står för saker under sitt namn då jag börjat skönja destruktiva tendenser kring all anonymitet som ofta råder bland dissidenter på nätet. Flashback är väl det bästa exemplet som sägs befrämjar det fria ordet men i praktiken mest verkar vara en kloak som kanaliserar unga mäns undermedvetna och förtryckta negativitet. Jag vet inte hur andligt fördelaktigt det är att spilla ut saker bakom pseudonym som man inte får utlopp för annars, så att säga.

Jag vet inte om jag skulle beskriva mig som nationalist - är personligen mer intresserad av den metafysiska snarare än politiska kampen. Jag är inte heller etniskt svensk men är mycket angelägen om hur Sverige (och Europa) kan hitta tillbaka till sin autentiska tradition som för mig innebär både katolicism och hednisk mytologi. Jag tror till och med att islam har en mindre uppenbar roll att spela här eftersom den rent metafysiskt vilar på en platonisk grundval (även om den utåt sett är förknippad med en problematisk demografi och exoterik). Tage Lindbom och Ivan Agueli har tidigare intresserat mig av denna anledning.

Det är väl dylika frågor som jag är intresserad av att diskutera och ser fram emot att bekanta mig med dina verk.

Väl mött!