tisdag 3 april 2012

Obama: kanske


Valkampen går vidare. Var då? Jo, i USA. dn




Jag har som synes haft mina dubier kring Obama. Men enligt denna sajt har han ess i rockärmen. Så man kanske ska ge honom en chans.

Det sägs att Obama har omdaning i siktet. Räfst och rättarting med mörkerfurstar, illuminater och David Ickes ödlefolk. OK, låt gå. Jag ska inte döma ut Obama om han nu är en sådan fenomenal ljusets riddare.

Han har bevisat föga hittills. Hans kulturella sentiment är anti-vitt, anti-traditionalism. Tämligen PK. Bättring tack. Men i övrigt får man komma ihåg att presidenten inte har all makt. Makten sitter i byråkratin, i hemliga sällskap, i pyramiderna, i Bilderberger och Council on Foreign Relations, på Wall Street och i Bohemian Grove. Hans Pentagontal 5 januari i år kan ses som en balansgång: lagom krigiskt för att tilltala hökar men i grunden ett erkännande om att det är slutkrigat. En balans mellan illuminati och mörkerfurstar å ena sidan samt genuina fredssträvanden och ljusmakter på den andra. Svårt. Men kudos till Obama för detta kanske. Ljuset är på väg att vinna sägs det men man får ändå gå varligt fram som makthavare för det bisarra, sedan 2001 totalitära USA, om man ska vrida världen rätt.

Obamas State of the Union-tal 24 januari ska ha varit en grund för kommande arresteringar. Räfst med bankirer och plutokrater! Det sägs vara på väg. Med Obama vid rodret. Well well. Kanske det! Så I'll cut some slack och säger att Obama kanske har något på gång. John F. Kennedy hade det heller inte så lätt. Han ville dra USA ut i ljuset, vrida makten från krigshökar och illuminater. Han ville skapa räntefria pengar. Och se vad som hände.

Obama har en del att bevisa. Men visst, jag är inte fanatisk. Jag sätter honom härmed på min "kanske"-hylla.

- - -

Hänt sedan sist i världen: USA anklagar Royal Bank of Canada för svindlerier. Det tycks vara ännu en rättsprocess av den typ jag skrev om här: bankirer och plutokrater kallas inför rätta. Allt som ett led i att vända världen rätt, allt som ett led i astral omdaning. Se detta och detta inlägg för metanarrativet.




Relaterat
Återtåget är inlett
David Wilcock
Tolkiens verk
Lovecraft-böcker på svenska
Tidslinje: konservativ fantastik

Inga kommentarer: