onsdag 25 maj 2022

Ny roman av mig

In Swedish. -- Min senaste bok är en roman.




Logik förlag har slagit till igen; nu utger man man en roman av mig. Den heter Den heliga flamman och är en fantasyroman.

Vi möter i detta verk hjälten Parvan; han är berättare, han redogör för sitt liv i den medeltidsaktiga värld det gäller. Världen ifråga råkar därtill vara tämligen degenererad; hur ska då Parvan råda bot på nedgången och förfallet...?

Det visar sig med tiden att det bara finns ett botemedel. Och det är att finna Tyrelion, Det flammande svärdet.

Boken kan förbeställas från förlaget här.

Boken finns alltså inte i sinnevärlden än. Men nämnas kan att den är på 192 s. Och här ges ett smakprov ur första kapitlet.

Mer info om boken kommer senare.

Jag säger bara: du "måste" kolla in denna bok. Detta är "eld och rörelse" i fantasyform, så att säga.



Relaterat
Förbeställ boken
Ännu en Logik-roman av mig
Min första fantasyroman öht: Redeeming Lucifer

Inga kommentarer: