fredag 5 mars 2010

Till Smaragdeburg!


Strax innan jag flyttade hit hämtade jag ut en bok på tryckeriet, Kph i Uppsala. Det var romanen "Till Smaragdeburg", skriven av mig och utgiven på Etherion Press. Den officiella utgivningsdagen är idag.

Boken är på 136 sidor mellan hårda pärmar. Den har skyddsomslag och den har 25 kapitel, det säger väl allt?

Inte? Men man kan även säga detta om boken; den är

- en modern variant av "Kristens resa"

- en fantastikroman i ett Terra Incognita

- en exposé över livsåskådningar i form av en quest story, skildrande en vandring till det fjärran Smaragdeburg

- ett osökt möte med folk som Nietzsche, Swedenborg, Simone Weil, Ernst Jünger, Heidenstam, Jesus, Paulus, Goethe och många fler

Bokbandet är i röd klot med guldprägling. Skyddsomslaget är tecknat av Robert Svensson, på papper i matchande aprikosgul ton. In alles håller produkten samma hantverksmässiga nivå som "Antropolis", min förra roman.

5 kommentarer:

George Berger sa...

It is good to see a philosophical quest story.

Anonym sa...

Spot on, that could be a front page blurb: "A philosophical quest story".

A copy of the book is yours if you want it, pal.

/svensson

Summerwheels sa...

nu när man blivit farsa kanske man ska ta o bli lite mer annalog?
Dags för lite bokköp snart tror jag! Men ska först ta mig en tur i en historia jag hitta länk till som pdf här på din sida.... :)
trots allt enkel med "boken" uppslagen på skärmen att bläddra i.

Perra J sa...

Hej Lennart!
Faktum är att jag ÄNTLIGEN - som utlovat - har recenserat din Smaragdeburgare. Se min blogg!

Anonym sa...

Tack för det PerraJ, jag ska genast kolla upp den!

/svensson