tisdag 21 juni 2011

I denna bok medverkar jag med novellen "Swedenborgmaskinen"


Ni ser här en grå bok med ockult design. Jag medverkar i denna bok med novellen "Swedenborgmaskinen". Den handlar om en man som reser i tiden och träffar Swedenborg, den gamle mystikern och assessorn vid bergskollegium.

Det rör sig om en antologi, närmare bestämt Catahyas antologi 2011. "Vansinnesverk" heter boken. Novellerna har valts ut av litteraturrådet för fantasycommunityt Catahya. För redigeringen svarar Elin Holmerin. F. G. Granlund har skrivit ett förord.



Temat är "galenskap". Min berättelse handlar om en vetenskapsman som ses över axeln av sina kolleger. Han är för esoterisk, för "galen". Men han tar revansch genom att bygga en dimensionsmaskin som leder honom till ett möte med Emanuel Swedenborg. Vill ni läsa hela novellen, gå hit och köp. Priset är 95:-.

Boken innehåller även noveller av Mattias Haukland, Jonas Wessel, Pia Lindenstrand, Lars Carlberg, Jonas Enarsson, Andrea Grave-Müller, Charlotta Jonasson, Camilla Jönsson, Anders Nilsson, Malin Rydén, Sarah Saville, Maria Helena Stanke, Gabriella Stenberg och Thomas Waldenryd. Sidantalet är 158. Boken är helt nyutgiven, den är vällayoutad och välbunden. Boktekniskt är det kvalitet rakt igenom. Rekommenderas.



Boken innehåller som synes en hel del. Egentligen känner jag bara till min novell, jag har inte hunnit läsa de andra än. Så om ni tvekar att köpa boken, gå då istället till länkarna nedan med mina texter som finns online. De är iaf gratis så ni kan inte känna er lurade på pengar om ni kollar upp dem.




Relaterat
Min bibliografi
Mina bloggnoveller

3 kommentarer:

Omar sa...

Den finns inte på Carolina.

Svensson sa...

OK, märkligt. Jag ska meddela Catahya och fråga hur det är med det där.

Svensson sa...

Senaste nytt i frågan: utskick och indexering av universitetsbibblornas pliktex, allt det kan ta tid, och boken ifråga gavs ut i slutet av maj i år. Det var då jag fick mina friex och jag var bland de första.

Så det dröjer. Pliktexen ska ha skickats men det tar nog "ett bra tag" innan man kan låna boken på Carolina etc.