torsdag 6 september 2012

Det finns ingen "skräp-DNA"


Delar av människans DNA-molekyl har hittills förbryllat forskarna. Man har kallat den onödig och skräp. Men nu har nya rön kommit som säger motsatsen. dn svd




Det är tidningen Nature som redovisar rönen. Själv har jag inget att tillägga till dagens diskussion i sina vedertagna detaljer. Men jag har intresserat mig för DNA:ts esoteriska sidor.

Låt oss alltså titta på människans DNA. Denna molekyl som styr vår genetik uttyds deoxiribonukleinsyra, på engelska ”Deoxyribo Nucleic Acid”. Alltså DNA. Mycket kan sägas om detta fenomen. Men här tänkte jag fokusera på det framtida DNA. Vi kan nämligen komma att utvecklas från två dubbelspirals-DNA till tolv dubbelspiraler sägs det. Låt mig berätta om detta och dylikt från en esoterisk synvinkel. Min källa är uppgifter från en video av David Wilcock.

Det finns alltså element i människans DNA som vetenskapsmännen kallar ”skräp-DNA” (junk DNA). Men som esoteriker har jag alltid hävdat: Gud skapar inte skräp...! Andra håller med mig. Det okända DNA:t ska istället, enligt Wilcock, arrangeras om och ge upphov till ett annorlunda, 12 dubbelspiralers DNA. Vi hade 12 från början men forntida besökande annunaki-aliens devolverade vårt DNA från 12 till två dubbelstängar. Detta skedde för 280.000 år sedan.

Idag har vi som sagt bara två dubbelspiraler. Men processen till återtagandet har redan börjat: the fog is beginning to lift from your DNA som någon sa nyss. I samband med detta har vi uppstigandets omvandling från kolbaserad cellstruktur i 3d till kristallin cellstruktur i 5d. Därtill kommer fem nya, transcendentala chakror utöver våra sju nuvarande, inomkroppsliga.

Uppstigande är lika med ascension. Detta är lika med hänryckning och dimensionellt framsteg. Steve Beckow har bloggat om detta, se här. Vi går från en lägre verklighet till en högre. Blir det så då? Well, den som ascenderar får se. Live the dream, bejaka övergången till drömtid.




Relaterat
Heinlein: Starship Troopers
Tolkiens verk
Lovecraft-böcker på svenska
Tidslinje: konservativ fantastik
Larry Niven: space fiction
Bilden föreställer Östra Kanalen i Härnösand en morgon i augusti. Fler varianter på samma motiv, taget från Storgatsbron där den angör Härnön, finner du här, här och här. Den sista är en vårbild, "förvårsbrun" som Vilhelm Ekelund skulle ha sagt. Slutligen har vi längst ner i detta inlägg en vinterbild på samma kanal, kongenialt fokuserad på bryggan som tjänar som bas för en vattenpump vilket skapar en fågeldamm.

Inga kommentarer: